Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Nový Jičín dostal od Mikuláše elektrobusy

NOVÝ JIČÍN - Veřejnost v Novém Jičíně se mohla na Dni s Mikulášem poprvé svézt elektrobusem, který bude od 10. prosince, spolu s dalšími dvěma vozy, zajišťovat městskou hromadnou dopravu ve městě.

Nový Jičín se stane prvním městem v Moravskoslezském kraji, kde bude MHD kompletně zajištěna ekologickými elekrobusy...


Jeden z elektrobusů coby mikulášský autobus (5. prosince 2017, Ondra Kašpárek).

Městskou hromadou dopravu v Novém Jičíně po jedenácti letech přestanou provozovat technické služby. Bude ji zajišťovat přepravce, který vzešel z výběrového řízení. "Smlouva byla uzavřena se společností Arriva Morava, a to na deset let. Ta nabídla, že MHD na území města bude provozovat za kompenzaci 3,9 milionu korun ročně. Provoz tak bude pro město levnější než dosud a cestující se dočkají většího komfortu," řekl místostarosta Nového Jičína Pavel Rozbroj. 

Staré autobusy nahradí tři nové bezbariérové elektrobusy značky SOR 9,5. Vozy jsou klimatizované, mají USB zásuvky na dobíjení mobilních telefonů a jízdné v nich bude možné hradit i prostřednictvím platební karty. Sedadla mají antibakteriální povrchovou úpravu.


Dopravu v Novém Jičíně zajistí Arriva Morava (5. prosince 2017, Ondra Kašpárek).

MHD bude zapojena do Ostravského dopravního integrovaného systému, což umožní držitelům ODISky s dlouhodobou jízdenkou pro zónu 70 cestovat ve městě a v jeho místních částech nejen linkami MHD, ale i příměstskou dopravou, která k nám zajíždí z jiných měst a obcí. "Vyřízení nové ODISky trvá asi tři týdny, a bez nahraných aplikací za ni cestující zaplatí 130 korun na šest let. Vyřídit ji lze v návštěvnickém centru, kde se rovněž vracejí staré karty MHD a vyplácí se nevyčerpaný obnos z elektronické peněženky," doplnil místostarosta Nového Jičína Ondřej Syrovátka.

Cestování po Novém Jičíně i městských částech bude výhodnější i pro občany, kteří nebudou držiteli ODISky. "Nyní cestující za cestu příměstskou linkou zaplatí 12 korun plus počet ujetých kilometrů. Nově to bude bez ohledu na vzdálenost jen 12 korun. Pokud bude pasažér platit jízdné z elektronické peněženky, bude to jen 9 korun," vysvětlil Ondřej Syrovátka.


Pohled na zadní část elektrobusu (5. prosince 2017, Ondra Kašpárek).

Městská hromadná doprava se začala v Novém Jičíně provozovat v roce 2006, kdy město získalo dotaci z Evropské unie na nákup čtyř bezbariérových dieselových autobusů. Do současnosti autobusy najely 1,9 milionu kilometrů a odbavily 4,2 milionu cestujících. Náklady na provoz vozidel přesáhly 70 milionů korun. Přibližně 25 milionů korun se získalo na tržbách, město na provoz MHD přispělo částkou přesahující 49 milionů korun.

S opotřebovaností a vzrůstajícím stářím používaných autobusů finanční zátěž města narůstala. V posledních letech radnice doplácela na městskou hromadnou dopravu téměř pět milionů korun ročně.


Vůz společnosti SOR na Mikulášském spoji (5. prosince 2017, Ondra Kašpárek).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!