Městský dopravní podnik Opava má nové logo
OPAVA - Po několika letech se Městský dopravní podnik rozhodl a výrazně omladil své logo. To je tak nyní tvořené písmeny obecně známé zkratky MDPO. Na trolejbusech i budovách vypadá moderně a vzdušně.
Náklady na jeho přeměnu přitom vyšly pouze na několik tisícovek. Nové logo je již na všech trolejbusech a autobusech...
Nové logo na jednom z trolejbusů 14Tr ve vozovně (28. září 2017, Filip Vlček).
Původní logo tvořené dvěma červenými obloučky proti sobě, mezi kterými byl text Městský dopravní podnik Opava působil firmě nemalé potíže, například na služebních stejnokrojích. "Na košilích jsme museli logo upravovat, a tak jsme na ně nechávali vyšívat jen obloučky bez textu. Ten by totiž nebyl čitelný a logo se tedy používalo neúplné," vysvětlil jeden z důvodů ředitel Městského dopravního podniku Opava Jaromír Walaski.
Dopravce proto nechal zpracovat několik návrhů reklamní agenturou a představenstvo společnosti svým hlasováním rozhodlo o konečné podobě nového loga. Nové logo si zachovalo červenou barvu a je tvořené všeobecně známou a léty zaužívanou zkratkou MDPO. Především písmena P a O se symbolem šipky. Písmeno P směřuje podnik pravým směrem a písmeno O je pak vnímáno jako tempo městské dopravy zajišťující dopravu v Opavě a jejím blízkém okolí.
Vrátnice do vozovny se také honosí novým logem (19. září 2017, Filip Vlček).
Zatímco kritikové tvrdili, že výměna loga bude stát nemalé peníze, Walaski Informačnímu portálu Vlčoun.cz potvrdil, že šlo o minimální sumu. "Výměna polepů s logem dopravního podniku na trolejbusech, autobusech a předprodeji nás vyšla přesně na 8438 korun bez DPH," vyčíslil Walaski s tím, že nové logo je mezi lidmi vnímáno velmi pozitivně. A to potvrdila i anketa, kterou provedl Informační portál Vlčoun.cz minulý týden v Opavě.
"Je jednoduché a moderní, líbí se mi," řekla na zastávce Divadlo studentka Jana Michalíková. O jednoduchosti se zmínil také důchodce Miroslav Horák, který si změny údajně všiml hned v prvních dnech. "Všichni ví, co v Opavě znamená MDPO. Logo je navíc velmi jednoduché a díky tomu také snadno zapamatovatelné. Navíc vystihuje změny, kterými si městská doprava prošla," řekl Horák. A podobně se k logu staví také Informačním portálem Vlčoun.cz oslovená designérka Dagmar Písková. "Pěkné logo, šipky jsou fajn," uvedla.
Nové logo nechybí ani na předprodeji jízdenek (19. září 2017, Filip Vlček).