Ostravská MHD hlásí: Počet cestujících stoupá
OSTRAVA - Dopravní podnik Ostrava eviduje nárůst cestujících městskou hromadnou dopravou. Zatímco v minulých letech mírně, ale trvale klesal, čísla za rok 2016 ukazují na návrat cestujících do MHD.
Svůj podíl na tom má možnost přímé platby platební kartou, změna tarifních zón i možnost cestovat od 65 let zcela zdarma...
Ostravskou dopravou cestuje stále více a více cestujících (3. září 2016, Filip Vlček).
Dopravní podnik Ostrava každoročně vyhodnocuje počty přepravovaných osob v souladu s aktuálně platnou metodikou Ministerstva dopravy ČR. Loni takto napočítal přes 88,5 miliónu cestujících. Poprvé za deset let tak počet cestujících v MHD stoupá. "Děkujeme všem našim cestujícím. Intenzivně jsme pracovali na zpříjemnění a zjednodušení cestování městskou hromadnou dopravou. Nárůst cestujících ukazuje, že jsme zvolili správný směr. Věřím, že se již jedná o trvalý trend," komentuje situaci ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Na základě průzkumu veřejného mínění zpracovaného v prosinci 2016 vyplývá, že projekty spuštěné dopravním podnikem v loňském roce měly u cestujících úspěch. Dvě třetiny cestujících vnímají platbu platební kartou a zrušení městských zón 1 - 4 jako změnu k lepšímu. Snížila se hranice bezplatné přepravy ze 70 na 65 let. Průzkum tak ukázal, že 88% respondentů by doporučilo používat městskou hromadnou dopravu v Ostravě.
Dle DP cestující do MHD přitahují i další projekty (3. září 2016, Filip Vlček).
"Chceme, aby Dopravní podnik Ostrava byl nejmodernějším dopravním podnikem v Česku. Naše nedávné i současné projekty jsou u cestujících úspěšné. Neusínáme však na vavřínech a pracujeme na dalších projektech, které cestování po Ostravě ještě více zatraktivní," doplnil Daniel Morys. Pružnější reakce na podněty cestujících v budoucnu zajistí moderní technologie, které dopravní podnik plánuje naplno využívat.
Další nárůst cestujících očekává dopravní podnik také v souvislosti s nákupem nových moderních tramvají švýcarské značky Stadler. Do roku 2020 zmizí z každodenního provozu naftové autobusy. Dopravní podnik Ostrava tak dokazuje, že hromadná doprava může být rychlým, chytrým i ekologickým řešením přepravy.
Staré tramvaje budou v dalších letech nahrazeny novými (3. září 2016, Filip Vlček).