Ostravané uvítali sjednocení tarifních zón
OSTRAVA - Dopravní podnik Ostrava provedl v prosinci loňského roku ve spolupráci s agenturou Respond rozsáhlý průzkum veřejného mínění zaměřený na vnímání své značky a nabízených služeb.
Průzkum přinesl zajímavé výsledky v řadě zkoumaných oblastí, ať už jde o tarifní záležitosti nebo třeba kvality služeb...
Ostravští cestující hodnotili loni MHD (17. srpna 2016, Filip Vlček).
Celkem 800 respondentů odpovídalo na dotazy především z oblasti přepravních návyků, tarifu, nabídky spojení a kvality poskytovaných služeb. "Naši cestující jsou důvodem naší existence, a proto chceme prostřednictvím takových průzkumů znát jejich názory," sdělil po tiskové konferenci minulý týden Daniel Morys, předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava.
V průzkumu bylo výrazně pozitivně hodnoceno sloučení tarifních zón na území města, dále novinky v podobě platby jízdného kartou nebo informace ve vozidlech a na zastávkách. Management firmy je spokojen také s výsledkem hodnocení záměru stavby tramvajové tratě v Ostravě-Porubě.
Přivítali například sjednocení tarifních zón ze čtyř na jednu (17. srpna 2016, Filip Vlček).
V porovnání s předchozími staršími průzkumy však vyplynula spíše stagnace v celkovém vnímání Dopravního podniku Ostrava. Vedení společnosti to bere jako výzvu, a proto průzkum v obdobném rozsahu zopakuje přesně za rok s tím, že očekává zlepšení stavu.
Uplynulé roky se nesly ve víru rekonstrukce
Poslední dva roky byl názor na dopravu v Ostravě nepříliš pozitivní. Mohla za to dlouhodobá náročná rekonstrukce důležité dopravní teplny v Nádražní ulici. Dvouletá stavební činnost komplikovala nejen silniční, ale především tramvajový provoz, kdy bylo nutné tramvajovou dopravu sjednotit na jednu kolej, po dobu dvou měsíců pak byla tramvajová doprava mezi Karolinou a Hlavním nádražím přerušena úplně.
Vítají také plán stavby do sídliště Poruba (15. srpna 2016, Filip Vlček).