Ostrava za čtyři roky odstaví naftové autobusy
OSTRAVA - Dopravní podnik Ostrava skončí do roku 2020 s provozem dieselových autobusů. Informovalo o tom vedení městské dopravní společnosti na své tiskové konferenci ve čtvrtek 2. února.
Plán obnovy vozového parku s tímto cílem přijalo vedení v souladu s firemní strategií stát se nejmodernějším DP v zemi...
Moderní autobusy byly k vidění na Dni otevřených dveří (3. září 2016, Filip Vlček).
V současné době provozuje Dopravní podnik Ostrava 284 autobusů, to je téměř polovina celkového počtu vozidel v evidenčním stavu. "Vozový park autobusů již dnes čítá 105 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn a zbylý počet dieselových autobusů bude do budoucna nahrazován elektrobusy a trolejbusy s alternativním pohonem na baterie, takzvanými parciální trolejbusy," potvrdil tiskový mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.
V cílovém stavu roku 2020 si Dopravní podnik Ostrava v provozu vystačí pouze s nízkoemisními a elektricky poháněnými vozidly. Z důvodu strategické diverzifikace zůstane ve vozovém parku zhruba padesátka naftových autobusů, přičemž ty již nemají být užívány k pravidelnému provozování MHD a budou sloužit jako záloha.
Své místo v budoucnu uhájí také elektrobusy (3. září 2016, Filip Vlček).
Připomeňme, že rozsáhlá modernizace vozového parku autobus začala na podzim 2015, kdy byly postupně do provozu uváděny nové nízkopodlažní autobusy s pohonem na zemní plyn. V rámci této investice si dopravní podnik postavil také vlastní plničku zemního plynu, díky čemu je provozování autobusů na CNG ještě levnější.
Čtěte také...
- Nové plyňáky v Ostravě naplní vlastní plnička (vydáno 20. října 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Naftových autobusů si podnik nechá jen pár jako zálohu (3. září 2016, Filip Vlček).