Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Halu, kterou zničil požár, dokončí v listopadu

OPAVA - Rok uplynul od rozsáhlého požáru vozovny Městského dopravního podniku Opava v Kylešovicích. Plameny tehdy pohltily sedm trolejbusů, další vozy pak více či méně poškodil kouř a žár.

Dnes už požár nepřipomíná téměř nic. V hale probíhá celková rekonstrukce a redukován bude také počet trolejových stop.


Vozovnu plnou vozů požár zachvátil v odpoledních hodinách (20. října 2013).

Nedělní požár vozovny tehdy zasáhl do provozu městské dopravy. Kvůli zničeným či nepojízdým vozům musel dopravní podnik zrušit tři linky, na dalších linkách pak musely vypomoct autobusy, které zapůjčil Dopravní podnik Ostrava a společnost TQM.

Čtěte také...
- Požár v opavské vozovně zničil 7 trolejbusů (vydáno 21. října 2013).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Večer po uhašení byly provozuschopné trolejbusy vytaženy (20. října 2013).

Požár tehdy způsobila technická závada na jednom z vozů. "Kompletně bylo zničeno 7 vozů, dalších zhruba 30 bylo poškozeno," uvedl tiskový mluvčí Městského dopravního podniku Opava Jaromír Šimánek. Všechny vozy, které byly v době nedělního odpoledne ve vozovně, byly zakouřené a bylo nutné je před vypravením vyčistit.

Zajímavostí je, že zcela bez újmy vyšla mimo jiné i původně opavská a historicky cenná tramvaj ev.č. 7, která je v hale trvale deponována. "Vůz je zakryt plachtou, která vůz při požáru takřka zakonzervovala," vysvětlil Šimánek.


Hala vozovny rok od požáru. Požár vypukl v místě, kde stojí plošina (22. října 2014).

V souvislosti s požárem se Opavané také ptali na to, proč nebyly trolejbusy, které mnohdy nebyly ani sedm let staré, pojištěné. Dopravní podnik argumentuje tím, že pojistka na tento typ závady je poměrně drahá a standardně se takto vozy nepojišťují.

MHD v Opavě se k normálu vrátila po týdnu, ale ještě do léta byly na některé trolejbusové spoje vypravovány autobusy.


Část vozovny bude autobusová, takže v ní nebudou troleje (22. října 2014).

Hala vozovny dnes připomíná jedno velké staveniště. "Trolejbusy i autobusy jsou teď odstavované na ploše vozovny," sdělil tiskový mluvčí. Podle plánovaného harmonogramu budou stavební práce dokončeny už v listopadu. To už by mohly některé autobusy začít zatahovat přímo do haly. Slavnostní otevření proběhne v prosinci.

"Oproti původnímu stavu bude upraveno trolejové vedení," řekl ředitel dopravního podniku Radek Filipczyk. Podle něj bude počet trolejových stop redukován, část haly pak bude určena výhradně autobusům, a tam troleje být nemusí.


Řekli byste, že tento trolejbus byl poškozen kouřem? Podívejte se níž (22. října 2014).

Podle mluvčího Šimánka byla provedena jak provozní opatření, tak i instalace protipožárního zabezpečení. Rekonstrukce haly vyjde na 11 milionů korun, obnova vozidel vyšla na 70 milionů korun.

Připomeňme, že k požáru kylešovické vozovny došlo loni 20. října okolo 16.00 hodiny, kdy si stoupajícího dýmu všiml pracovník vozovny. Na místo ihned vyjelo 13 jednotek hasičů. Shořely dva trolejbusy typu 14Tr (rok výroby 1996 a 1981), tři trolejbusy Trolino (2005, 2006 a 2007) a dva Trolino duobusy (oba z roku 2006).


Trolejbus ev.č. 79 v hale vozovny po uhašení požáru (20. října 2013).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!