Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Ostravský DP velkoryse oslavil 120 let provozu

OSTRAVA - Vozovna a garáže v ostravské Porubě společně s martinovskými dílnami byly v rámci oslav 120 let městské hromadné dopravy v Ostravě v sobotu 13. září dějištěm Dne otevřených dveří.

Ten si nenechaly ujít stovky Ostravanů, ale nejen jich. Na podobné akce vyjíždí fanoušci dopravy i z druhého konce republiky.


Pohled do hal vozovny Poruba v Ostravě (13. září 2014).

V porubské vozovně tramvají byly vystaveny všechny provozované typy tramvají, a to včetně různých druhů sedaček. Začátkem roku totiž probíhala soutěž, ve které měli cestující v tramvajích vybrat tu nejlepší.

Protože areál je společný i s autobusovou garáží, nechyběla ani výstava všech typů autobusů, včetně těch historických.


Pro veřejnost byly určeny jízdy historickými autobusy (13. září 2014).

Mezi vozovnou Poruba a ústředními dílnami Martinov jezdily historické autobusy, jako například Karosa B731, ŠM 11, Ikarus 280.10 a další, a to v trase ÚD Martinov - garáže Poruba (v areálu) - Alšovo náměstí - vozovna Poruba - ÚD Martinov.

Historické tramvaje včetně T1 a T2 pak jezdily ve skromnější trase ÚD Martinov - Telekomunikační škola - Poruba vozovna.


Odstavené tramvaje v hale vozovny (13. září 2014).

V areálu ústředních dílen se pak prezentovali výrobci autobusů Solaris a Irisbus, v hale pak bylo možno vidět tramvaje v různých stádiích oprav. Lidé mohli nahlédnout do tramvají z Goteborgu, které modernizuje Ekova, do Tria pro Seatle od Inekonu nebo do budoucích Varií LF pro ostravský dopravní podnik.

Po okruhu okolo haly v Martinově jezdily pracovní tramvaje, například měřící a brousící vůz a nákladní tramvaj ev.č. 106, na podobném okruhu pak jezdily i trolejbusy Škoda 8 Tr s vlekem Karosa D4 a Tatra T400. Vůz 9Tr byl vystaven jako neprovozní.


Vystaveny byly autobusy, nechyběla ani SORka (13. září 2014).

Kuriozitou pak byla projížďka vozem metra původem z Prahy. Zájemci se mohli svézt z ústředních dílem do železniční stanice Ostrava-Třebovice a zpět, vůz byl tažený lokomotivou na LPG. Akce se nakonec pořádně vydařila, objekty byly přístupné od 9.00 do 16.00 hodin a samozřejmostí byl i doprovodý program.

Ke Dnu otevřených dveří se později ještě vrátíme na naší facebookové stránce Vlčoun.cz, kde zveřejníme řadu dalších fotek.


Metrem v Ostravě? Jezdilo se z Martinova do Třebovic a zpět (13. září 2014).

Letošní rok je v historii městské hromadné dopravy v pořadí již stodvacátý od doby, kdy do ostravských ulic vyjely první parní tramvaje. Tehdy, ještě za Rakouska-Uherska, se myšlenky na vybudování pouliční dráhy ujal vídeňský obchodník Julius Modern.

Ten zadal projekt na parní dráhu vedoucí z Přívozu do Vítkovic. Provoz byl zahájen 18. srpna 1894, v den narozenin císaře.


Z martinských dílen do Poruby a zpět jezdily historické tramvaje (13. září 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!