Rekonstrukce trati: Likvidují skálu a staví zdi
LIBEREC - Práce na rekonstrukci a částečném zdvoukolejnění malebné tramvajové tratě mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou se nyní soustředí na stavebně nejobtížnější úseky.
Dělníci pracují pod dolním nádražím v Jablonci nad Nisou, další parta se soustředí na okolí tramvajové smyčky ve Vratislavicích.
Demontáž kolejí v oblouku nad Brandlem (31. května 2014).
Rekonstruovaný úsek trati začíná obloukem cca 200 metrů nad výhybnou Brandl pod přejezdem ulice U Nisy. Na přelomu května a června v tomto místě započala demontáž kolejí původní trati.
Prostor překladiště u bývalé výhybny v Brandlu je postupně zavážen vytěženou zeminou a kamením z jiných úseků trati.
Demolice opěrné zdi nad budovou dolního nádraží v Jablonci (31. května 2014).
Nad budovou dolního nádraží probíhá demolice opěrné zdi, kterou zde v budoucnu nahradí zeď nová, osově posunutá dále od komunikace I/14. V oblouku pod Brandlem se pracuje na odstraňování přilehlého skalního masivu.
V prostoru zastávky Kyselka, která ještě leží na katastru Jablonce, se začalo se vztyčováním nových stožárů pro novou výhybnu.
Kanalizace u křižovatky ulic Tanvaldské a Dlouhomostecké je dokončená (31. května 2014).
Ve Vratislavicích nad Nisou probíhají v současnosti dvě stavební akce – výstavba nových opěrných zdí v okolí smyčky a rekonstrukce kanalizace v Tanvaldské ulici. Zatímco v prostoru smyčky se již betonují základy opěrné zdi, směrem k vratislavickému kostelu dochází teprve k hloubení základů zdi.
Výstavba kanalizace je opět rozdělena na dvě etapy. První směřuje ke kostelu od lékárny a na přelomu května a června dosáhla křižovatky ulic Tanvaldské a U Tělocvičny, tj. cca poloviny délky úseku Lékárna - Vratislavice, kostel. Druhá etapa byla zahájena ve směru ke kostelu z opačné strany od křižovatky ulic Tanvaldské a Dlouhomostecké, která zde výrazně zúžila profil silnice I/14.
Budování dešťové kanalizace u lékárny v ulici U Sila (31. května 2014).
Dále probíhá výstavba kanalizace i v ulici U Sila v prostoru budoucího konce dvoukolejné trati. V úseku Lékárna – Nová Ruda se zatím provádějí pouze drobné výkopové práce.
Čtěte také...
- Rekonstrukce tratě probíhá pozvolným tempem (vydáno 6. května 2014)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Karosa B941E ev.č. 319 míjející bagr mezi Brandlem a Zeleným Údolím (31. května 2014).
V provozu náhradní autobusové dopravy k žádným změnám nedošlo. Pouze v období předposledního týdne měsíce května zavládl nedostatek kloubových autobusů, kdy byly z pěti vozů provozní pouze dva, a proto bylo na jeden kurz linky X11 nasazováno další 'dvojče' dvanáctimetrových autobusů. Důvodem byla oprava motoru vozu B941 ev.č. 318 a závada vozů B941E ev.č. 319 a B961E ev.č. 321.
Zatímco ostatní vozy se už vrátily do provozu, vůz B961E ev.č. 321 se nyní podrobuje opravě motoru a několika křídel dveří.
Hloubení základů opěrné zdi v Tanvaldské ulici (31. května 2014).