Rekonstrukce tratě probíhá pozvolným tempem
LIBEREC - Kosmetické úpravy časů spojů, ale také zapracování posilových spojů, které dosud nebyly do jízdních řádů linek X5 a X11 zapracovány. Tak vypadají změny, které vstoupily v platnost ve čtvrtek 1. května.
Samotá rekonstrukce tratě z Liberce do Jablonce zatím probíhá pozvolna, na většině míst již není po kolejích ani památky.
Ulice U Sila u lékárny po dokončené přeložce kanalizace (1. května 2014).
Změny jízdních řádů náhradní autobusové dopravy X5 a X11 přinesly řadu změn. Kromě posunů spojů je významnou změnou zapracování všech posilových spojů, které dosud v jízdním řádu nebyly zaneseny.
V případě linky X11 je tak provedeno u vybraných časů poznámkou o provozu dvou autobusů na daném spoji. Jde zejména o provoz nízkopodlažních autobusů, které jezdí ve zdvojené trakci ve špičkách pracovních dní. Navíc jsou v pracovních dnech na jednom spoji do Jablonce s odjezdem v 6.34 hodin z Fügnerovy ulice a dvou spojích do Liberce s odjezdy v 7.05 a 7.25 hodin od jabloneckých lázní posilovány dalším autobusem i kloubové vozy.
Karosa B941 E ev.č. 319 přijíždí do zastávky Pivovar (1. května 2014).
U linky X5 byly zapracovány všechny spoje, které jezdily jako posilové ke spojům linky X11. Díky tomu tak tato linka oficiálně získala ve špičkách pracovních dní ve směru Liberec – Vratislavice desetiminutový interval, v opačném směru jsou autobusy provozovány v intervalech 8/12 minut.
Na dvou ranních spojích s odjezdy v 7.09 a 7.29 hodin z Vratislavic nad Nisou jsou taktéž nasazovány dva autobusy.
Nová Ruda, pohled směrem do centra Liberece (1. května 2014).
Zatímco tedy v odpolední špičce je na linky X5 a X11 vypravováno celkem devět autobusů, v ranní špičce se jejich počet zvyšuje až na třináct. V sedlech pracovních dní i o víkendech a svátcích je na tyto linky nasazováno pět autobusů.
Novinkou je zřízení nové zastávky Pivovar mezi zastávkami Nová Ruda a Lékárna u křižovatky ulic Tanvaldské a Sladovnické.
Citybus ev.č. 365 vjíždí kolem výkopu do Dlouhomostecké ulice (23. dubna 2014).
A teď k samotné rekonstrukci tramvajové trati, nejprve v liberecké části. Až na krátké úseky ve Vratislavicích mezi kostelem a smyčkou a na většině kolejových přejezdů jsou koleje odstraněny.
V současnosti probíhá v celém úseku Nová Ruda – Vratislavice pozvolné odstraňování stožárů trakčního vedení.
Prostor zastávky Vratislavice výhybna (1. května 2014).
U lékárny v ulici U Sila byla provedena přeložka kanalizace, přeložky inženýrských sítí v této ulici budou nadále pokračovat v dalších etapách směrem k Nové Rudě. Další rekonstrukce kanalizace probíhá přímo na křižovatce ulic Tanvaldské a Dlouhomostecké, která poněkud komplikuje zajíždění autobusů linky X5 k cukrárně.
U smyčky ve Vratislavicích v současnosti probíhají úpravy okolí před zahájením prací na přeložce komunikace I/14. V prostoru zastávek Kyselka (nová výhybna) a Proseč škola (zrušená výhybna) nebyla zatím stavební činnost zahájena.
Výhybna Brandl s demolovaným překladištěm, pohled směrem k Liberci (1. května 2014).
V jablonecké části v současnosti probíhá v okolí zastávky Brandl demolice překladové rampy železniční vlečky dolního nádraží.
Pod budovou nádraží se provádí geologický průzkum přilehlého svahu před zahájením prací na výstavbě opěrné zdi, v oblouku pod Brandlem, ve kterém se bude traťový oblouk výrazně zmírňovat, se započalo s postupným odstraňováním skalního masivu.
Pohled k výhybně Brandl od dolního nádraží (1. května 2014).