Za propadem kolejí v Liberci je stará kanalizace
LIBEREC - Uzavřel se druhý týden rekonstrukce tramvajové trati na Soukenném náměstí v centru Liberce. Odkrytí podloží pod kolejemi potvrdilo původní odhady, že za propad kolejiště může stará kanalizace.
Cestující proto musí od Nádraží a z terminálu Fügnerova na Lidové sady jezdit pouze náhradní autobusovou dopravou...
Autobusy linky X3 v zastávce Nádraží (12. července 2016, Zdeněk Mazánek).
Tramvajové koleje na Soukenném náměstí vedou zčásti nad zakrytým korytem Harcovského potoka. Do něj byla dříve připojena i kanalizace z 30. let 20. století, tvořená betonovými rourami. Tato kanalizace se již nepoužívá, od koryta Harcovského potoka byla odpojena, přesto zůstala na náměstí zachována. Právě její ukončení pod pravou kolejí ve směru z Fügnerovy ulice k Rybníčku narušilo její podloží natolik, že zde došlo ke značnému propadu koleje.
Po odstranění traťové koleje, tvořené BKV panely, a odkrytí kanalizačního potrubí byl tento prostor zasypán. Kolej samotná byla odstraněna od ústí Fügnerovy ulice do Soukenného náměstí až za oblouk, směřující do Jánské ulice. V současnosti je v daném úseku rekonstruována kanalizace. Zároveň dojde k výměně několika panelů v Jánské ulici, neboť jejich havarijní stav zapřičinil propad koleje do žlábku.
Dvojiče Citybusů u Severočeského muzea (15. července 2016, Zdeněk Mazánek).
Tramvajová doprava je zachována mezi Rybníčkem a Horním Hanychovem, v provozu je pouze linka číslo 3 v intervalu 12 minut. Mezi Viaduktem a Lidovými Sady je ve stejném intervalu zavedena náhradní autobusová linka X3. Přestupní stanicí mezi oběma linkami je zastávka Nádraží. Na lince X3 jsou vypravovány čtyři kurzy, na třech jezdí v pracovní dny kloubové autobusy, čtvrtý kurz obsluhuje dvojice nízkopodlažních autobusů, převážně Citybusů.
V případě neschopnosti kloubového vozu jsou na linku nasazovány další 'dvojčata'. Ve dnech 13. až 18. července se zde poněkud nečekaně objevil předváděcí autobus Solaris Urbino 18 IV za po drobné nehodě poškozený vůz B 961 E ev.č. 320. O víkendu jezdí sólo dvanáctimetrové vozy.
Pohled na kryt Harcovského potoka (dole) a nefunkční kanalizaci (15. července 2016, Zdeněk Mazánek).
Tramvajové linky číslo 5 a 11 z Vratislavic a Jablonce nad Nisou jsou ukončeny ve smyčce Fügnerova. Na linku číslo 11 je nasazováno pět kurzů. V pracovní dny jsou na čtyři kurzy nasazovány soupravy T3R.PLF + T3R.PV a na zbývající kurz souprava T2R nebo T3SUCS (T3m). Někdy je však i na tento kurz nasazena částečně nízkopodlažní souprava.
Solaris Urbino 18 IV. v ulici 5. května (15. července 2016, Zdeněk Mazánek).
Zatahování vozů z meziměstské trati do vozovny se děje mezi Fügnerovou ulicí a Rybníčkem couváním po nesprávné koleji, z Rybníčku do vozovny jedou vozy již klasicky po vycouvání z trojúhelníku na křižovatce Rybníček.
V pracovní dny mezi 19.03 a 19.48 hodin dochází ve Fügnerově ulici k rozpojování souprav T3R.PLF + T3R.PV, přičemž vozy T3R.PV jsou následně spřahovány do souprav a až poté zamíří v doprovodu dispečerského auta do vozovny (tj. až po 19.18 a 19:48 hodin). Poslední negarantovaná souprava s příjezdem do Fügnerovy ulice ve 20.03 hodin se nerozpojuje, z výstupní zastávky couvá na Rybníček rovnou.
Tramvaje mezi Fügnerovou a vozovnou musí překonat staveniště (11. července 2016, Zdeněk Mazánek).