V Hradci Králové zájemci nahlédli do 'koule'
HRADEC KRÁLOVÉ - Po pěti letech se v sobotu 5. října opět konal v Hradci Králové Den otevřených dveří. Akci přálo také počasí, takže o zájemce z řad laické i odborné veřejnosti vůbec nebyla nouze.
Návštěvníci si mohli prohlédnout areál v Pouchovské ulici a dispečink na Terminále hromadné dopravy přezdívaném "koule".
Setkání historických autobusů na lince číslo 85. Foceno 5. října 2013.
V hledáčku fotografů médií i dopravních nadšenců se právem objevoval nový elektrobus od společnosti SOR. Dopravní podnik jej pořídil v září, v pátek 19. září pak proběhlo oficiální představení představitelům města a okružní jízdy.
Po dobu testování jej bude mít dopravní podnik v pronájmu. Pokud se vůz osvědčí, tak jej za zbytkovou cenu odkoupí.
Elektrobus SOR obdržel evidenční číslo 173. Foceno 5. října 2013.
"Elektrobus v sobě spojuje výhody trolejbusu a autobusu. S trolejbusem má společný úsporný provoz a šetrnost k životnímu prostředí při současné svobodě pohybu, kterou mají autobusy," uvedl dříve ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Detailní pohled na baterie elektrobusu. Foceno 5. října 2013.
Obyvatelé města si mohli připomenout i doby, kdy se po jejich městě proháněla vozidla trolejbusů typu Škoda 14Tr či Škoda 21TrACI. Obě vozidla mohou jezdit i mimo trolejové vedení, vůz 14Tr například díky přídavnému akumulačnímu vozíku.
Vystavena ale byla i služební vozidla nebo montážní plošiny, na které byl pro zájemce vstup netradičně povolen.
Vystavená montážní plošina. Foceno 5. října 2013 (foto: David Koritenský)
Představeny byly formou statické ukázky všechny typy v současnosti provozovaných vozidel MHD včetně dílenských, a některá vozidla historická. Samozřejmostí byl oblíbený průjezd vozidel s návštěvníky myčkou a prohlídka dílen a dalších prostor.
Trolejbus 14Tr s vystaveným přídavným zdrojem. Foceno 5. října 2013.
V rámci doprovodného programu se uskutečnil i křest a autogramiáda ojedinělé reprezentační publikace s názvem Historie městské hromadné dopravy v Hradci Králové 1928 – 2013 autorky paní Heleny Rezkové.
Kniha poprvé systematicky mapuje historii a současnost MHD v Hradci Králové. Zájemci si mohli knihu na místě i zakoupit.
Budoucí historický trolejbus dnes slouží jako autoškola. Foceno 5. října 2013.
Novinkou byla i moderovaná účast Besip teamu Ministerstva dopravy ČR – nevšední prezentace problematiky bezpečnosti silničního provozu, autogramiády hokejistů Mountfield HK a fotbalistů FC Hradec Králové či výstava elektrokol a elektroskútrů.
Na lince číslo 85 se cestující setkali i s trolejbusem 9Tr. Foceno 5. října 2013.
Zvláštní spojení s Dopravním podnikem a centrem města zajišťovala speciální linka číslo 85 vedená v trase Terminál HD - Hlavní nádraží - Centrál - Magistrát města - Dopravní podnik a Sídliště Sever.
Stáhněte si...
- Jízdní řád zvláštní linky číslo 85 si stáhněte zde.
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Dílny nabídly pohled i na vůz ev.č. 274. Foceno 5. října 2013 (foto: David Koritenský)
Na lince jezdila čtyři vozidla. Šlo o pardubický trolejbus 9TrHT28 ev.č. 358, který zajišťoval první spoj na lince. Druhé a třetí pořadí zajišťovaly "RTOčka". Pardubická městská verze ev. č. 28 a zájezdová od společnosti ANVI TRADE s. r. o., Praha.
Poslední spoj a poslední čtvrté pořadí zajišťoval hradecký historický autobus typu Karosa B732, ev. č. 202.
Podniková odtahovka v areálu vozovny. Foceno 5. října 2013.
Areály v Pouchovské ulici i Terminál hromadné dopravy byl od 9.00 do 14.00 hodin v obležení spokojených a zvědavých návštěvníků. Už dnes se mnozí nechali slyšet, že se těší, co nového si dopravní podnik připraví za dalších pět let.
Posledním vozem nasazeným na linku 85 byla i Karosa. Foceno 5. října 2013.