Řidičů je málo. Hradec Králové omezuje MHD
HRADEC KRÁLOVÉ - Dopravní podnik musel z důvodu dlouhotrvajícího nedostatku řidičů od 1. dubna částečně omezit provoz městské hromadné dopravy. Cestující však údajně změny pocítí minimálně.
Týkají se především linek, které mají alternativní propojení s jinými trasami MHD. Celkem jde o přiližně 0,7 procentra spojů...
Dopravní podnik musí omezit provoz MHD (9. května 2014, Michal Fořt).
V současnosti má hradecký dopravní podnik 219 řidičů, v průměru mu ale za poslední půlrok chybí deset až patnáct dalších. Počet chybějících řidičů se tak pohybuje kolem pěti až sedmi procent požadovaného stavu. "Nejde tedy o žádnou mimořádnou personální krizi. Situace na trhu práce je ale všeobecně známá, a pokud se k tomu přidá vyšší nemocnost nebo dovolená, personální rezerva tam je již minimální," řekl ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
"Musíme mít jistotu, že všechny spoje pojedou tak, jak je dáno v jízdním řádu a cestující se na to mohou spolehnout. Velmi si vážím vstřícnosti našich řidičů, když je třeba vzít službu za chybějícího kolegu, ale nemůžeme po nich chtít přesčasy a mimořádné směny dlouhodobě. Připravované změny nám ušetří šest řidičů, od dubna mají nastoupit další čtyři noví, čímž bychom se měli opět dostat téměř na požadovaný stav. Mezi novými jsou další dvě řidičky, celkem tak budeme mít více než třicet žen za volantem, což je více než kdekoliv jinde v České republice. Ženám se v naší společnosti líbí a daří," vysvětlil Abraham.
Na některých linkách se prodlužují intervaly (9. května 2014, Michal Fořt).
Hradecký dopravní podnik tak na vybraných linkách omezí některé spoje. Největší změny se dotkly linky číslo 6, která spojuje terminál hromadné dopravy a Slezské Předměstí. Linka tak jezdí v pracovní dny jen mezi sedmou a šestnáctou hodinou, nebude jezdit o prázdninách, víkendový provoz však zůstává beze změny. "V pracovní den na Pospíšilově třídě ale bude stále jezdit v obou směrech téměř šest set spojů pěti linek," upřesnil Abraham. Na lince číslo 8 autobusy jezdí každou hodinu a linka 13 jezdí v pracovní den podobně jako o prázdninách.
Zrušená je také zrychlená doplňková linka 24R, která jezdila z velké části po trase linky 24 a na konečnou přijížděla o sedm minut dříve. Na lince 24 jezdí za den 63 spojů a na lince číslo 9, která má také z velké části stejnou trasu jako 24R, jezdí ve stejném směru 57 spojů.
Cestující by omezení neměli pocítit (9. května 2014, Michal Fořt).
Změny v jízdním řádu nebudou nijak dramatické, úprava s sebou přinese navíc i úsporu v provozních nákladech vozidel. V celkovém součtu délky redukovaných spojů se jedná o 44.390 kilometrů, to je zhruba 0,7 procenta průměrného počtu ujetých kilometrů vozidel hradecké hromadné dopravy za rok.
Zda jde o opatření dočasné nebo trvalé a zda se připravují další, ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham zatím jasně neřekl. "To je v tuto chvíli předčasné téma. Hustota linek, spojů a zastávek je v Hradci nadstandardní, cestující se rozhodně nemusí obávat, že někam již autobus vůbec zajíždět nebude nebo že dojde k větší redukci spojů tam, kde není alternativa spojení jinou linkou MHD," uzavřel Abraham.
Linka číslo 13 patří na seznam omezených linek (9. května 2014, Michal Fořt).