Brno zmodernizuje vozovny Medlánky a Slatina
BRNO - Vozovny v Medlánkách a ve Slatině čekají změny. V Medlánkách by mohlo dojít ke vzniku prostoru pro autobusový vozový park. Dobudování areálu ve Slatině by v přineslo možnost přesunout sem trolejbusy z Husovic.
Dopravní podnik i magistrát nyní zajistí zpracování rámcového harmonogramu, vyřešit vypořádání a sestavit finanční náročnost...
Slatinská vozovna může být novým domovem trolejbusů z Husovic (22. srpna 2020, Filip Vlček)
Dopravní podnik města Brna využívá celkem pět vozoven, a to v Husovicích, Slatině, Medlánkách, Komíně a Pisárkách. "Ani jedna z nich přitom neposkytuje ideální podmínky pro odstavování, údržbu a opravy vozidel. V některých případech je to kvůli rozrůstajícímu se vozovému parku, jinde hraje roli opotřebení technologií či budov. U vozoven Medlánky a Husovice bude vzhledem k jejich stáří nutné začít s jejich modernizací, popřípadě rozšířením a změnou účelu užívání do pěti let," uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková. Už nyní je jasné, že k rozvoji obou vozoven budou nutné značné stavební úpravy.
"Ve slatinské vozovně byla letos zahájená stavba, která zahrnuje rekonstrukci topných kanálů, zateplení hal pro autobusy, úpravy osvětlení apod. Z technické studie z loňského roku se jeví jako nejvhodnější varianta dalšího rozvoje ta, která počítá s páteřní infrastrukturou inženýrských sítí, prvním patrem parkovacího domu, demolicí staré a výstavbou nové haly denního ošetření a očisty, vybudováním nové vrátnice, nového trakčního vedení a napojení areálu na stávající síť komunikací do stupně dokumentace pro provedení stavby," přiblížil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Dobudování vozovny Slatina v této podobě mimo jiné umožní následné přemístění trolejbusů z vozovny Husovice, případně dočasné vyklizení vozovny Komín, u které město do budoucna uvažuje o kompletní rekonstrukci.
Medláneckou vozovnu čeká největší rozvoj ze všech vozoven (18. května 2019, Filip Vlček)
Medlánecká vozovna by se v budoucnu mohla dočkat největšího rozvoje ze všech v Brně. Předpokládaný projektový záměr zahrnuje nejen kompletní modernizaci a rozšíření stávající tramvajové vozovny a modernizaci pracoviště ústředních dílen, ale při úspěšném průběhu majetkoprávní přípravy pozemkových nemovitostí v bezprostřední blízkosti nynější vozovny tramvajové by v budoucnu měla vzniknout také zcela nová vozovna autobusové dopravy. "Předpokládáme vybudování nové objízdné koleje a odstavných kolejí u haly elektrických drah a zkapacitnění stání tramvají. Vyřešit by se mělo problematické parkování vozidel zaměstnanců v areálu, přičemž uvolněné místo bude možné využít jiným způsobem pro vozidla a provoz MHD," doplnil Kratochvíl.
Zástupci Dopravního podniku města Brna, Odboru investičního a Odboru dopravy Magistrátu města Brna by podle předpokladů měli nyní zajistit zpracování rámcového harmonogramu, ozřejmit finanční náročnost a vyřešit majetkoprávní vypořádání. Až poté budou jasnější konkrétní termíny či náklady na modernizaci.
Dopravní podnik a město nyní musí připravit harmonogram (18. května 2019, Filip Vlček)