Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Stavba zčásti podzemní tramvajové tratě začala

BRNO - Slavnostním aktem byla dnes zahájena stavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu. Projekt, který usnadní cestování desítkám tisíc lidí denně, je výjimečný svým rozsahem i způsobem, kterým bude stavba vedena.

Stavba tramvajové tratě spolyká 1,4 miliardy korun, přesně 85 procent z těchto nákladů ale pokryje dotace z evropských fondů...


Pohled na vizualizaci úvraťové konečné zastávky (nedatováno, vizualizace).

"Stavba má obrovský přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic, kam denně cestují například studenti Masarykovy univerzity a zaměstnanci i pacienti Fakultní nemocnice Brno. Tento strategický projekt, který výrazně ulehčí přetížené dopravě ve městě, má naši plnou podporu a prioritu," uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková. Stavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu je jedinečná v několika ohledech. Veškeré smluvní vztahy v rámci projektu jsou založeny na mezinárodních smluvních podmínkách.

Jedná se také o jedinou intravilánovou stavbu tunelu pro tramvajovou dopravu na území České republiky v posledním desetiletí. Mimořádná je i výše finanční dotace z evropských zdrojů. Při celkových nákladech 1,4 miliardy korun činí 1,15 miliard, a pokryje tak 85 procent nákladů. Tramvajová trať bude zprovozněna na konci roku 2022. "Jde o stavbu, která z pohledu MHD nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem finančních prostředků získaných z dotačních titulů," dodal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.


Pohled do podzemní zastávky Nová Jihlavská (nedatováno, vizualizace).

Nová trať se od stávající odpojí v uzlu Osová, dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až 9 metrů. Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. "V těchto dnech jsme začali v oblasti ulic Jihlavská a Netroufalky provádět sondy na přeložkách jednotlivých sítí pro zjištění jejich skutečné polohy. Mezi nejkomplikovanější patří přeložka kabelů společnosti E.ON, která musí být provedena bez přerušení napájení FN Brno Bohunice," řekl generální ředitel firmy Firesta - Fišer Pavel Borek.

Viditelnější práce většího rozsahu budou následovat na jaře 2020, kdy zhotovitelská firma začne s hrubými terénními pracemi a hloubením samotného tunelu. V roce 2021 budou tyto práce pokračovat a přidá se výstavba zastávek, tramvajové trati a trolejového vedení. Rok 2022 pak bude rokem dokončování stavby a technických náležitostí, úpravy okolního terénu, oživování technologií a zkušebního provozu.


Zastávka Osová v současné době (16. července 2015, Filip Vlček).

Nová tramvajová trať ude mít hned řadu přínosů pro cestující. Autobusy a trolejbusy, které dnes míří ke kampusu, jsou beznadějně přeplněné. Prodloužení tramvajové trati dopravě ulehčí a cestující si třeba po cestě do práce nebo do školy přečtou i knížku nebo skripta. Nový úsek trati povede velkou část cesty tunelem, lidé z okolních domů se tak nebudou muset bát hluku od projíždějících tramvají. A konečně radovat se přitom mohou nejen Brňáci, ale i přespolní. Kampus bude mít díky prodloužené tramvaji konečně přímé spojení s hlavním nádražím.

Čtěte také...
- Stavba tratě ke kampusu v Brně může začít (vydáno 26. června 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Budoucí zastávka Osová s větvením ke kampusu (nedatováno, vizualizace).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!