Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tisíce lidí si prohlédly husovickou vozovnu

BRNO - V rámci oslav výročí 150 let městské hromadné dopravy pokračuje Dopravní podnik města Brna v sérii Dnů otevřených dveří. Uplynulou sobotu proto při příležitosti výročí 70 let trolejbusů zpřístupnil vozovnu v Husovicích.

K vidění byly všechny trolejbusy, se kterými se mohou Brňané svézt, ale také vozy, které již patří do trolejbusové historie...


Pohled do haly denní údržby vozovny Husovice (15. června 2019, Filip Vlček).

Zatímco v květnu mohla veřejnost nahlédnout do areálu ústředních dílen v Medlánkách, tentokrát své brány otevřela trolejbusová vozovna Husovice. A i přesto, že jde o nejmenší vozovnu, i přesto tady bylo co nabídnout. Brány vozovna otevřela ve 12.15 hodin po příjezdu konvoje historických vozidel z náměstí Svobody. Návštěvníci mohli zhlédnout například všechny typy trolejbusů, které jsou běžně nasazovány do provozu.

Po vstupu do haly denní údržby tak byly vystaveny trolejbus SOR 31Tr ev.č. 3639, Škoda 25Tr ev.č. 3613, Škoda 22Tr ev.č. 3607, Škoda 21Tr ev.č. 3021, Škoda 15Tr ev.č. 3505 a Škoda 14TrM ev.č. 3278. Na všech vystavených vozidlech si lidé mohli přečíst technickou specifikaci jednotlivých vozů doplněnou o dobovou fotografii z éry provozu u Dopravního podniku města Brna. Zájemci se mohli blíže seznámit také s jednotlivými komponenty trolejového vedení, které jsou v sítí brněnské trolejbusové dopravy využívány.


Vystavené trolejbusy od nejstaršího po nejnovější (15. června 2019, Filip Vlček).

Velký zájem byl také o projížďku parciálním trolejbusem 26Tr, který absolvoval projížďku po areálu malé vozovny zpříjemněnou o průjezd zdejší mycí linkou. Malí, ale nejen ti, si mohli vyzkoušet jízdu tramvajovým, trolejbusovým nebo autobusovým trenažérem, velký zájem pak byl také o to si vyzkoušet nasazování sběračů.

Na nádvoří vozovny se mezitím střídaly autobusy a trolejbusy, které byly nasazeny jako zvláštní kyvadlová doprava z centra města do areálu husovické vozovny. K vidění tak byly trolejbusy s vlečkou, legendární kloubový Ikarus 280 nebo dnes již historické trolejbusy typu 14Tr a 15Tr v dobovém nátěru. O jízdy těmito vozy byl enormní zájem, a proto vozy jezdily zaplnění do posledního místa. Okolo vozovny pak jezdily také historické tramvaje.


Setkání moderny s historií, ale Škoda 32Tr a Škoda 15Tr (15. června 2019, Filip Vlček).

Velkou pozornost návštěvníci věnovali vystavenému trolejbusu typu 9Tr. Jde totiž o trolejbus, který v minulosti v Brně jezdil, ale následně došlo k jeho odprodeji na Ukrajinu, kde sloužil následně několik dalších let. Nabídku odprodeje využilo západoukrajinské město Rovno, kam byl vůz v roce 1996 společně s dalšími šesti vozy odeslán. V Rovně trolejbus sloužil pod evidenčním číslem v každodenním provozu až do letošního roku, kdy byl vyřazen a hrozilo mu sešrotování. Nakonec se ale Dopravnímu podniku města Brna jej odkoupit a vrátit zpět do svého původního působiště.

"Takové věci se nedějí každý den a já jsem pyšný, že se nám podařilo trolejbus 9Tr vrátit zpět do Brna, kde začínal. Moji předchůdci jej kdysi vítali jako nové vozidlo a nyní jej vítáme jako historický unikát, který rozšíří naši sbírku retrovozů," uvedl při příjezdu trolejbusu generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Dodal, že renovační práce potrvají zhruba rok.


Nedávno vrácený trolejbus s ukrajinského Rovna (15. června 2019, Filip Vlček).

Návštěvníci si mohli zakoupit také drobné propagační předměty, jako byla trička, hrnky, propisky, pexeso a další drobnosti. Nechyběly ani vystřihovánky modelů tramvají, trolejbusů a autobusů, které v jihomoravské metropoli jezdí. Novinkou mezi vystřihovánkami pak je montážní plošina dopravního podniku.

Jak jsme již v článku zmínili, v provozu na zvláštní lince byly také exponáty a historické tramvaje, trolejbusy a autobusy, které poskytl jak depozitář Dopravního podniku města Brna, tak i Technické muzeum v Brně. K vidění byla například souprava tramvají CMg z roku 1912 ev.č. 57+205, retro tramvaje typu T2, T3 či K2 a obrovskými lákadly byly parní tramvajová lokomotiva Caroline s letním vlečným vozem a vlečný vůz ev.č. 6 tažený koňmi. Protože výročí 15 let slavil také Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje, bylo možné se svézt i historickými vlaky z centra Brna do depa Českých drah v Maloměřicích.


Jedna z historických tramvají poblíž vozovny Husovice (15. června 2019, Filip Vlček).

V květnu v rámci výročí 150 let městské hromadné dopravy v Brně si přibližně devět tisíc lidí nenechalo ujít Den otevřených dveří ve vozovně tramvají a autobusů a v Ústředních dílnách v Medlánkách. Dopravní podnik města Brna zpřístupnil své zázemí a tisíce lidí se tak mohly podívat, odkud každý den vyjíždí tramvaje a autobusy do ulic jihomoravské metropole a kde probíhají opravy všech vozidel městské dopravy od tramvají přes trolejbusy až po autobusy. A podívaná to byla vskutku zajímavá.

Čtěte také...
- Medlánecký areál v Brně si prohlédly tisíce lidí (vydáno 29. května 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Historický trolejbus 9Tr vracející se z okružní jízdy Brnem (15. června 2019, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!