Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Budějovice zkoušely další elektrobus, od SORu

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Další české město vyzkoušelo elektrobus od libchavského výrobce autobusů SOR. V plynulých osmi dnech se s ním mohli svézt cestující v jihočeské metropoli, a to hned na sedmi linkách.

Dopravní podnik města České Budějovice zkušební jízdy elektrobusu provedl za účelem ověření jízdních vlastností vozu.


Elektrobus SOR EBN 8 na lince číslo 11 do Nových Hodějovic (25. března 2014).

Z vozovny vyjížděl od úterý 24. března až do úterý 1. dubna na vybrané běžné linky číslo 11, 12, 5, 18, 3, 3 a 9, a v poslední provozní den byl nasazen na nejnovější českobudějovickou linku číslo 45 na Švábův Hrádek.

"Možnost vyzkoušení elektrobusu vitáme. Prověříme provozní i jízdní vlastnosti vozu, abychom si mohli udělat vlastní představu o možnostech jeho využití. Vzhledem k nižší obsaditelnosti je vhodný zejména na méně vytížené linky", uvedl před zkušebními jízdami místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš s tím, že vzhledem k rostoucí ceně nafty a postupujícímu vývoji alternativních pohonů jde o zajímavou možnost pro budoucí využití.


Také na lince číslo 5 se zapůjčený elektrobus objevil (27. března 2014).

Přeprava cestujících se řídila platným tarifem. Vzhledem k omezené kapacitě byl elektrobus vždy nasazen za pravidelným spojem.

Nabíjení akumulátorů se děje prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3x400V AC. Vůz se v režimu rychlého nabíjení nabíjí hodinu, v pomalém nabíjení pak až 8 hodin. Dojezd v městském provozu je dle lokálních podmínek 150 až 180 kilometrů.


Po vozu od Siemensu je elektrobus SOR dalším zkušebním vozem (31. března 2014).

Elektrobus SOR EBN 8 je minibus o délce 8 metrů a šířce 2,52 metrů s obsaditelností 51 cestujících. Typ vozu vychází z modelové řady uvedené na trh v roce 2010. Oproti předchozímu typu došlo k výraznému omlazení designu a vylepšení technických parametrů ovlivňujících zejména dojezd elektrobusu.

Ke konci března bylo ve výrobním závodě SOR v Libchavách vyrobeno 9 kusů elektrobusů, které jsou provozovány jak v republice, tak v zahraničí. Dalších 5 elektrobusů si objednala ruská společnost pro svoz zaměstnanců z okrajových částí Moskvy do ústředí firmy v centru . Pět elektrobusů EBN 10,5 bude zhotoveno v roce 2014 pro Košice.


Elektrobus od SORu vyzkoušela řada českých měst, například i Praha (7. února 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!