Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Hejtman navštívil budějovický dopravní podnik

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Dopravní podnik města České Budějovice navštívil jihočeský hejtman Martin Kuba a první náměstek primátorky Českých Budějovic Petr Maroš. Oba diskutovali o fungování dopravního podniku. 

Od řidičů vyslechli chválu na spolupráci s hlídkami městské policie, naopak stížnosti padaly na silnou dopravu, stav silnic a zastávkových zálivů...


Hejtman i náměstek primátorky nahlédli do vozovny (27. února 2024, DPMČB)

Na exkurzi do budějovického dopravního podniku se Martin Kuba vydal jako vůbec první hejtman Jihočeského kraje. I proto management společnosti připomněl širokou paletu zásadních činností, které na Českobudějovicku podnik zajišťuje, stejně tak významný podíl na trhu práce. "Když si vizualizujete všechny naše služby i objekty, které spravujeme, vykreslíte si detailní mapu města. Nejsme jen MHD opravdu není jen heslo a jsme připraveni se do synergie činností města zapojovat více," vyzdvihl ředitel Dopravního podniku města Českých Budějovic Slavoj Dolejš.

Debata se dotkla základního nastavení priorit. "Na každém kilometru dál od města sice přepravíme méně cestujících, pokud bychom se v něm ale kvůli tržbám na jízdném uzavřeli, byly by dopady na hustotu dopravy obrovské," vyzdvihl jeden z pilířů odpovědnosti k regionu Dolejš. "Spíše z pozice městského zastupitele než hejtmana v tomhle kontextu chápu potřebu nahlížet na dopravu v celé aglomeraci komplexně. V tom vidím příležitost ke zvýšení efektivity MHD i optimalizaci osobní dopravy," uvedl pak hejtman Martin Kuba.


Seznámili se s plány a budoucností dopravního podniku (27. února 2024, DPMČB)

Hosté zavítali také do dílny autobusové vozovny. Jedním z témat diskuze totiž byly investice do vozidel MHD. Proč je potřeba je obnovovat ideálně průběžně, mohli Martin Kuba a Petr Maroš vidět i na vlastní oči. Po 15 letech se na vozidla obtížně shání originální díly i náhrady, problém pak začíná být i se samotnými konstrukcemi vozidel. Výměnu těch nejstarších by uvítali i předsedové odborových organizací, se kterými se hejtman a náměstek primátorky v dílnách setkali ke krátké debatě. S hejtmanem si měli možnost promluvit také řidiči a řidičky městské hromadné dopravy.

Hejtman se zajímal o to, jak samosprávy můžou zlepšit podmínky pro jejich práci. Řidiči zmiňovali zejména narůstající hustotu provozu, ve kterém musí s vozidly MHD operovat. Podle hejtmana se v horizontu několika let na exponovaných trasách mohou těšit na zlepšení díky vznikajícím dopravním stavbám. Otevřeně ale promluvil o tom, že před dokončením severní spojky či mostu v Papírenské se může situace dočasně zhoršit. Reagoval i na postesknutí nad stavem vozovek a zastávkových zálivů. Hlášení o nich dopravce průběžně od řidičů sbírá a předává příslušným odborům veřejné správy. Pozitivní ohlas naopak u řidičů má spolupráce s městskou policií na trestání odstavení vozidel v zastávkách.


Od řidičů pak vyslechli chválu i kritiku (27. února 2024, DPMČB)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!