Scanie Irizar rozšířily řadu žlutých autobusů
ČESKÁ REPUBLIKA - Soukromý autobusový dopravce, který na českém trhu působí již deset let, uvedl do provozu desítku nových autobusů Scania Irizar v zákaznickém provedení Fun and Relax.
Jeden z nově pořízených autobusů navíc nese pořadové číslo 200 a je tak celkově již dvoustým autobusem žluté flotily.
Autobusy připravené na předávku v modletickém areálu Scanie (13. prosince 2013).
Nové autobusy budou nasazeny zejména na vnitrostátní linku z Prahy do Českého Krumlova a mezinárodní linku Praha - Berlín. Cestujícím nabídnou špičkový komfort cestování včetně individuálních obrazovek a audio systému v sedačkách. "Díky tomu je jejich průměrné stáří necelé 3 roky a můžeme také držet krok s nejnovějšími technologiemi v oblasti zákaznických služeb," uvedla ředitelka autbusové dopravy Ivana Kašická.
Technologickou špičku představuje i 10 nově pořízených autobusů. Flotilu dopravce Student Agency v tomto případě doplnily autobusy typu Scania Irizar PB 15/3,7 na podvozku Scania K480EB6x2*4 ve verzi, kterou karosárna staví doslova na míru uživateli.
Oficiální předání autobusů (13. prosince 2013).
"Velmi vysoká úroveň pohodlí cestujících a odolnost i životnost podvozku, zejména při provozu na tankodromu dálnice D1 mezi Prahou a Brnem tvoří spolu s vynikající provozní efektivností i úrovní servisních služeb společnosti Scania rozhodující hodnoty těchto autobusů," podotkl mluvčí holdingu Student Agency Aleš Ondrůj.
Klíčovým prvkem vozidla je kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový řadový šestiválec DC 13 07 typu 480 o výkonu 353 kW/1900 min-1 s točivým momentem 2500 Nm/1000-1300 min-1. Splňuje limity normy Euro 5 s využitím recirkulace výfukových plynů (EGR) bez nutnosti aplikace katalytického činidla AdBlue. Na něj navazuje převodné ústrojí v čele s dvanáctistupňovou převodovkou GRSO895R s rychloběhem vybavenou samočinným řazením Opticruise bez spojkového pedálu.
Jeden z vozů nese řadové číslo 200, a je tedy dvoustý autobus (13. prosince 2013).
Na všech kolech jsou instalovány kotoučové brzdy s elektronicky řízenou funkcí EBS (samozřejmostí je ABS a ESP poslední generace), použit je vícestupňový retardér R3500. Vzduchotlakové odpružení nepostrádá možnost přenášení zátěže mezi druhou a třetí nápravou, ale ani zvyšování/snižování světlé výšky a postranního náklonu (kneelingu) usnadňujícího nástup a výstup cestujících. Rozměrná nádrž paliva má objem 1000 litrů.
Významným prvkem vybavení vozidla je Communicator C200 poskytující uživateli velmi podrobné informace o provozu vozidla i technice jízdy řidiče nepřetržitým přenosem provozních dat do centrály dopravce v reálném čase.
Autobusy Scania v provedení Fun&Relax pro Student Agency (13. prosince 2013).
Patnáctimetrová dvoudveřová vysokopodlažní, velmi elegantní, velkoryse prosklená a mimořádně úspěšně aerodynamicky vyladěná karoserie Irizar PB disponuje přepravní kapacitou 63+1+1 míst a zamykatelným prostorem pro zavazadla.
Ve velmi efektním interiéru jsou soustava Fun&Relax, kávovar Frenzel, chemické WC a druhý řidič má k dispozici spací kóji.
Autobusy budou nasazovány na linku do Českého Krumlova a Berlína (13. prosince 2013).