NÁZOR: Staré dobré 'patnáctky'...
ÚSTÍ NAD LABEM - Nejstarší ústecké 'patnáctky' letos končí. Jistě dobrá zpráva pro cestující, kteří si takřka rok od roku platí stále dražší jízdné. Konečně se úroveň městské dopravy v krajské metropoli zvedá.
/NAŠE NÁZORY/ Já osobně ale příliš nadšený nejsem. A nejsem si jist, zda bych nadšení sdílel, i kdyby mi bylo o třicet let víc...
Starý větratelný trolejbus typu 15Tr (5. června 2014, Filip Vlček).
Jsem člověk, který má rád vzduch. Má dosavadní zkušenost s novými trolejbusy byla taková, že jakmile se do nich opřelo sluníčko, tak je v nich k nevydržení. Není to jen případ Ústí, které obnovu vozového parku potřebovalo jako sůl. Setkal jsem se s tím i v dalších městech, která staví na rozšiřování počtu nízkopodlažních spojů.
Naopak ve starých trolejbusech si mohli cestující otevřít okénko a hned do trolejbusu proudilo aspoň trochu čerstvého, byť teplého, vzduchu. Bohužel, tyto trolejbusy mají pro dnešní cestující samy jeden handicap. Jsou vysokopodlažní.
Čtěte také...
- Nejstarší ústecké 'patnáctky' letos končí (vydáno 9. února 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Trolejbus ev.č. 501 už v ulicích nepotkáme (26. března 2014, Filip Vlček).
S čím se na redakčním mailu setkávám stále častěji, je nevhodné umístění prostoru pro kočárky v nových kloubových trolejbusech Škoda 27Tr Solaris. Jedna ústecká maminka, dejme tomu Jana, mi dokonce napsala, že aby se z trolejbusu dostala i s kočárkem, musela požádat maminku, která nastoupila po ní, aby s kočárkem sama vystoupila a umožnila tak výstup maminky Jany. Dost to ten trolejbus na zastávce prý zdrželo.
Bohužel, když jsem se podíval na fotky z představení trolejbusu na Mírovém náměstí loni v červenci, musel jsem jí dát zapravdu. Prostor pro kočárky je totiž umísten u druhých dveří vpravo, nikoli naproti nim, jak jsou matky zvyklé. Za to ve starých trolejbusech 15Tr bylo prostoru habakuk.
Trolejbusu 503 už se to také krátí (7. ledna 2014, Filip Vlček).
Poslední věc, která mne v souvislosti s ne zrovna stoprocentní spolehlivostí nízkopodlažních kloubových trolejbusů napadla, je to, že jakmile napadne trochu víc sněhu, tak ony tolik kýžené vozy stojí. Kopec do Důlců nebo třeba k Masarykově nemocnici nevyjedou. Opakuje se snad stejná chyba z nákupu trolejbusů 25Tr před osmi lety?
To pak najednou požadavky cestujících na nízkopodlažnost spojů jdou stranou a lidé rádi usedají do vysokopodlažních trolejbusů, které pak objíždějí stojící, zablokované nebo 'zlomené' trolejbusy nové generace. Vím, že poměrně velký díl viny na ztroskotání trolejbusové dopravy mají silničáři, které probudí až zprávy v televizi o tom, že už půl dne soustavně sněží. Ale jak mi teda kdo vysvětlí, že nízkopodlažní trolejbus stojí, kdežto ostatní jedou?
Čtěte také...
- Ústí v pondělí zasypal sníh, komplikoval MHD (vydáno 30. prosince 2014).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Když napadne sníh, 'patnáctky' jezdí, jakoby se nechumelilo (22. ledna 2014, Filip Vlček).
Nicméně i přesto jsem opravdu moc rád, že se ústeckému dopravnímu podniku po řadě let planých slibů a nadějí od politiků daří dotáhnout obnovu značně zastaralého a zchátralého vozového parku trolejbusů o pořízení nových autobusů do konce. A že v druhé polovině letošního roku bude cestující vozit 26 nových trolejbusů.
Ačkoli se ředitel DP nechal v rozhovoru pro Vlčouna slyšet, že se dlouhodobě snaží o prosazení nákupu vozidel formou rámcových dodávek s opcí, aby byla zajištěna pravidelná roční obměna, všichni víme, že jen na něm to nezáleží...
Filip Vlček, šéfredaktor informačního portálu Vlčoun.cz
Trolejbusy typu 15Tr byly dobré vozy. Díky za ně! (27. června 2014, Filip Vlček).