Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Kritizované zastávky bez zálivů byly otevřeny

ÚSTÍ NAD LABEM - Cestujícím v ústecké městské hromadné dopravě slouží další zmodernizované zastávky. Ty byly otevřeny těsně před koncem prázdnin, ale další byly naopak pro zahájení modernizace uzavřeny.

Mezi otevřenými zastávkami jsou i dvě diskutované zastávky v Mezní ulici. Lidem se nelíbí zrušené zastávkové zálivy...


Autobus náhradní dopravy v zastávce Gagarinova (28. srpna 2015, David Koritenský).

Otevření - a tedy i návratu do původního provozu - se dočkaly zastávky Bukov a Bělehradská a dále velmi diskutované zastávky Větrná a Gagarinova. Tady totiž byly odstraněny zastávkové zálivy a trolejbusy a autobusy tak cestující odbavují v jízdních pruzích. Ty jsou navíc rozděleny vyvýšeným ostrůvkem.

Město Ústí nad Labem argumentovalo bezpečnostní chodců a především nevyhovujícím řešením pro vozy. "Trolejbus nezajede k nástupní hraně z důvodu nedostatečné délky zálivů. Přechod pro chodce je umístěn v zastávkových zálivech, což je nevyhovující z hlediska rozhledových poměrů," popsala již v červnu tisková mluvčí města Romana Macová s tím, že i proto tady vzniknou středové ostrůvky.


Trolejbus vjíždí do zmodernizované zastávky (5. září 2015, David Koritenský).

A právě absence zastávkových zálivů a naopak instalace středových ostrůvků je i podle čtenářů informačního portálu Vlčoun.cz problém. Například Pavel Štelcig poznamenal, že řidiči aut jsou v dnešní době netrpěliví a může tak dojít k neštěstí. "Taková zastávka zvyšuje riziko nehody při objíždění autobusu a případném střetu s chodcem, který nebude před autobusem včas vidět," myslí si.

Rušení zálivů se nelíbí ani bývalému řediteli dopravního podniku Tomáši Krausovi. "Za tehdejší vedení ústeckého DP, které se podílelo na přípravě projektu IPRM mobilita, z něhož je rekonstrukce zastávek spolufinancována, mohu říci jediné: o žádném rušení zastávkových zálivů jsme až do března 2012 neuvažovali," uvedl.


Bukov je další z modernizovaných zastávek (28. srpna 2015, David Koritenský).

Společně s otevřením čtyř zrekonstruovaných zastávek pak dělníci zavřeli další čtyři. Konkrétně jde o zastávky Bezručova, Poliklinika ve směru do centra, Šaldova ve směru z centra a Hornická v směru z centra. Na dalších zastávkách, jako je například Beethovenova nebo Stříbrnická, se pracuje nebo jsou práce již před dokončením.

Rekonstrukce 51 zastávek vyjde na 34,7 milionu korun, z toho celkem 27,7 milionu korun zaplatí Evropská unie. Modernizace všech zastávek, jejichž řešení schválil i dopravní inspektorát, skončí ještě letos.


Šaldova v době opravy s projíždějícím trolejbusem (28. srpna 2015, David Koritenský).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!