Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Strabag dokončil modernizaci obratiště Mírová

ÚSTÍ NAD LABEM - Točna Mírová, která v uplynulých týdnech procházela modernizací a přidáním čtvrté trolejové stopy, od zahájení denního provozu v úterý 1. září opět slouží trolejbusům.

Ač výluka trvala oproti jiným městům nestandardně dlouho, tak se nepodařilo dodržet původní termín pantografických zkoušek...


Pantografická zkouška na Mírové (31. srpna 2015, Pavel Koritenský).

Výluka byla rozdělena na tři etapy, přičemž během první bylo trolejové vedení v obratišti odstraněno a v Mezní ulici byly odstraněny všechny výhybky a křížení, aby mohl být zachován částečný trolejbusový provoz. Následovaly práce v obratišti, kvůli čemu musely být na linky číslo 51 a 60 nasazeny autobusy, trolejbusová linka 53 se pak jezdila bez cestujících obracet na obratiště Severní Terasa.

Čtěte také...
- Rekonstrukce obratiště Mírová míří ke konci (vydáno 27. srpna 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Trolejbus postupně projel Mírovou opakovaně (31. srpna 2015, David Koritenský).

V poslední etapě byly opět veškeré trolejbusové linky na Severní Terasu v plném rozsahu nahrazeny autobusy, protože probíhalo napojení trolejového vedení zpět do Mezní ulice. Za zmínku stojí, že již po dokončení trolejového vedení v obratišti se jak odborníci, tak i laická veřejnost podivovali nad kvalitou odvedené práce.

Původní termín pantografické zkoušky byl stanoven na neděli 30. srpna v odpoledních až večerních hodinách. I přes dostatečně dlouhý termín výluky se však pracovníkům společnosti Strabag, která zvítězila ve výběrovém řízení na zhotovitele stavby, nepodařilo v tento den obratiště zprovoznit a Dopravní podnik města Ústí nad Labem tak musel pantografické zkoušky o den odložit.


Vůz najíždí do točny za dohledu firmy Strabag (31. srpna 2015, Margita Koritenská).

Po dokončení výrazných nedodělků a odstranění problémů byla pantografická zkouška provedena až v pondělí 31. srpna. Pouze jeden trolejbus, a to Škoda 27Tr ev.č. 619, přijíždějící od Elby se pod novým trolejovým vedením projel až v 19.30 hodin. I přes posunutý termín zkoušek se to ale neobešlo bez potíží. Podle techniků na místě totiž ještě před samotným vjezdem trolejbusu do obratiště nastal problém s dodávkou elektřiny.

Do obratiště tak trolejbus poprvé vjel až krátce před 20.00 hodinou. Daleko ale nedojel, neboť se zastavil u výhybek. Trolejbus dvakrát objel točnu a opět se zasekl, protože pro změnu ve druhé stopě nebyl proud. Celá zkouška skončila přibližně před 22.00 hodinou, kdy pracovníci firem obratiště opustili.


Nezvykle 'lámané' výhybky v obratišti Mírová (31. srpna 2015, David Koritenský).

Mírová byla uvedena do provozu první školní den. Hned ale ve středu 2. září došlo po skončení ranní špičky k významné závadě trolejového vedení, kvůli čemu se trolejbusová doprava na Mírové na hodinu zastavila. Na místo vyjeli napravovat škody pracovníci dopravního podniku, díky kterým se podařilo provoz rychle stabilizovat. 

V současné době se dá jen spekulovat o tom, zda výběr firmy Strabag byl skutečně šťastný. Původně dopravní podnik předpokládal, že veškeré práce vyjdou přibližně na 22,5 milionu korun. Do soutěže se ale přihlásili tři firmy, z nichž jedna po dodatečném dotazu nepředložila odůvodnění nízké ceny. Nakonec tak zvítězila levnější varianta v podání firmy Strabag (původně Viamont) s cenou téměř 18 milionů korun.


Výjezd trolejbusu z Mírové první den provozu (1. září 2015, David Koritenský).

Pro úplnost dodejme, že firma Strabag měla na starosti také vybudování manipulačního obratiště Panská v centru města. I tady byly pantografické zkoušky proběhly o pár hodin později ve večerních hodinách a i tady na sebe nenechala mimořádná událost dlouho čekat. Ačkoli dopravní podnik tehdy argumentoval, že závada neměla souvislost s novým trolejovým vedení, poškozen byl převěs nad křížením, které sem instalovala právě společnost Strabag. K tématu se Informační portál Vlčoun.cz ještě vrátí.

Čtěte také...
- Závada na nové troleji zastavila trolejbusy (vydáno 30. července 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Vjezdová a rozjezdové výhybky na vjezdu do točny (30. srpna 2015, David Koritenský).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!