Povodně 2006 den po dni: 31. března
ÚSTÍ NAD LABEM - Labe, které se stalo pomyslným trychtýřem všech řek v Čechách, v Ústí nadále pozvolna stoupá. Vysoká hladina ohrožuje Mariánský most, ke kterému zaplavuje silnici.
/POVODNĚ 2006/ V několikadílném seriálu Informačního portálu Vlčoun.cz můžete zavzpomínat na nepříjemné události Ústí...
Labe zaplavuje autobazar za nádražím (31. března 2006, Filip Vlček).
Ranní provoz městské hromadné dopravy se oproti 30. březnu nijak nezměnil. I nadále je pod vodou křižovatka U Pěti oblouků, která znemožňuje provoz trolejbusů mezi centrem města a Krásným Březnem. Na tuto trasu jsou nasazeny náhradní autobusy, které uzavřený úsek objíždí přes Benešův a Mariánský most a na své trase zastavují také u Krajského soudu na Střekově.
V jižní části města je pod vodou kruhový objezd pod Větruší a Žižkova ulice. Zatímco autobusy linek číslo 19 a 26 jsou vedeny odklonem po Tovární ulici a okolo Globusu, do Vaňova autobusy nejezdí. Mezi hlavním nádražím a vlečkou ke zdymadlům pendluje motorový vlak a v úseku Vodárna - Vaňov jezdí jedna Karosa.
Zvláštní motorový osobní vlak do Vaňova k vodárně (31. března 2006, Filip Vlček).
V ranních hodinách se protrhla provizorní hráz z pytlů s pískem na Střekovském nábřeží. Voda okamžitě proniká do nižších pater, garáží a sklepů domů na nábřeží. Obyvatelé žijící v bezprostřední blízkosti byli již evakuováni, a tak tato událost nezpůsobila žádné zranění a naštěstí ani úmrtí.
Protržení hráze je ale obrovskou psychickou ranou pro místní obyvatele, kteří mají ještě v živé paměti zničující povodně v srpnu 2002, kdy voda dosahovala až do prvních pater. Letos do bytů voda nepronikla.
Zaplavené Střekovské nábřeží po protržení hráze (31. března 2006, Filip Vlček).
Stoupající hladina Labe začíná ohrožovat níže položené ulice v Neštěmicích. Do Veslařské ulice, která bude zaplavena během dne, proto najíždí zájezdový autobus Dopravního podniku města Ústí nad Labem ev.č. 270, aby mohl evakuovat místní obyvatele do evakuačních středisek.
Voda Veslařskou ulici nakonec v pozdním odpoledni skutečně zaplavuje. Později se ukázalo, že několik domů voda vážně narušila.
Evakuační autobus ve Veslařské, kolejiště vlečky je pod vodou (31. března 2006, Filip Vlček).
V dopravě panuje chaos. Linky městské hromadné dopravy v centru města i na objízdných trasách jezdí zpožděné, protože výrazně zhoustla automobilová doprava. Původně plánovaný tříminutový interval náhradní autobusové dopravy se vlivem zpoždění prodlužuje až na trojnásobek. I přesto cestující situaci chápou.
Neustále se zvyšující hladina Labe začíná ovšem ohrožovat Mariánský most, který se nachází na důležité objízdné trase. Ve 20.00 hodin hladina Labe dosahuje 823 centimetrů a nadále stoupá.
V dopravě vládne absolutní chaos a cesty jsou ucpané (31. března 2006, Filip Vlček).
Ústí nad Labem se po protržení hráze na Střekovském nábřeží stává synonymem pro povodně. Do města se sjíždí štáby českých televizních stanic, aby divákům ukázaly příběhy lidí, kteří přišli o všechno i lidí, které trápí problematická situace v dopravě. Město vyhlašuje rozhlasem aktuální informace o trasách MHD.
Dopravní podnik se snaží nadále udržet provoz všude tam, kde je to možné, a tedy i v podjezdu na Střekov pod tratí.
Štáb České televize u zaplavených Pěti oblouků (31. března 2006, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz se bude prostřednictvím článků vracet o 10 let zpátky a den po dni čtenáře přenese do Ústí nad Labem, které zaplavovala kalná labská voda. Seriál poběží mimořádně i přes víkendy tak, aby byla zajištěna a zachycena bezprostřední autentičnost celé situace.
Čtěte také...
- Povodně 2006 den po dni - souhrnný článek (vydáno 29. března 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Autobusy od nádraží čekají na uvolnění podjezdu pod tratí (31. března 2006, Filip Vlček).