Na Masarykově nádraží již vznikají nové perony
PRAHA - Pražské Masarykovo nádraží v současnosti připomíná jedno velké staveniště. Dělníci se nyní soustředí na výstavbu nástupišť pro vlaky od Kladna a montují nosníky pro platformu, která vznikne nad nádražím.
Práce za 3,5 miliardy korun zasahují do provozu jen částečně. Zatímco vlaky do Kralup jezdí bez omezení, část vlaků z Lysé je odkloněna na hlavní nádraží...
Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Přestavba Masarykova nádraží, důležité železniční stanice v centru Prahy, začala před rokem. A v současnosti už jsou znát náznaky budoucí podoby. "Práce na Masarykově nádraží postupují podle harmonogramu. Momentálně stavbaři ve dvoraně pracují na základech platformy, která nad nástupišti propojí okolí nádraží ze všech stran," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Zmíněná platforma umožní nejen propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale i přístup k již realizovaným objektům v okolí. Zároveň nabídne nový prostor pro cestující čekající na vlak.
Pracuje se také na výstavbě kolektoru a překládce inženýrských sítí. "Montujeme konstrukce zastřešení nástupišť u ulice Na Florenci, tedy budoucích nástupišť pro vlaky od Kladna a letiště," doplnil pak výčet aktuálních prací Gavenda. První výrazně bílé prvky budoucích střech jsou již patrné a dávají také znát, jak bude celý prostor nádraží následně vypadat. Hotovo bude podle Správy železnic a Ministerstva dopravy v roce 2027, náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun, část pokryjí finance z Evropské unie.
Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)
Prakticky ze staveniště pak i nadále odjíždí část vlaků ve směru z Prahy. Konkrétně odtud nadále i během přestavby odjíždí osobní vlaky směrem do Roztok u Prahy, Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem. "Na Masarykově nádraží je kvůli probíhající rekonstrukci omezen provoz vlaků. Část spojů od Lysé nad Labem je v současnosti odkloněna na pražské hlavní nádraží," uzavřel Gavenda.
"Modernizace počítá s tím, že se Masaryčka stane výchozím bodem také pro vlaky na letiště. Zvýšíme proto nejen počet kolejí u nástupišť ze sedmi na devět, ale i těch, které budou sloužit k odstavování souprav. Rekonstrukce kolejiště pod Vítkovem pak umožní zvýšit traťovou rychlost," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, všechna nástupiště budou mít bezbariérový přístup a umožní pohodlný nástup do vlakových souprav. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 2,998 miliardy korun, Evropská unie pokryje až 2,5 miliardy korun.
Čtěte také...
- Modernizace Masaryčky za 3,5 miliardy začala (vydáno 12. ledna 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)