Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Na Masarykově nádraží již vznikají nové perony

PRAHA - Pražské Masarykovo nádraží v současnosti připomíná jedno velké staveniště. Dělníci se nyní soustředí na výstavbu nástupišť pro vlaky od Kladna a montují nosníky pro platformu, která vznikne nad nádražím. 

Práce za 3,5 miliardy korun zasahují do provozu jen částečně. Zatímco vlaky do Kralup jezdí bez omezení, část vlaků z Lysé je odkloněna na hlavní nádraží...


Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Přestavba Masarykova nádraží, důležité železniční stanice v centru Prahy, začala před rokem. A v současnosti už jsou znát náznaky budoucí podoby. "Práce na Masarykově nádraží postupují podle harmonogramu. Momentálně stavbaři ve dvoraně pracují na základech platformy, která nad nástupišti propojí okolí nádraží ze všech stran," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Zmíněná platforma umožní nejen propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale i přístup k již realizovaným objektům v okolí. Zároveň nabídne nový prostor pro cestující čekající na vlak.

Pracuje se také na výstavbě kolektoru a překládce inženýrských sítí. "Montujeme konstrukce zastřešení nástupišť u ulice Na Florenci, tedy budoucích nástupišť pro vlaky od Kladna a letiště," doplnil pak výčet aktuálních prací Gavenda. První výrazně bílé prvky budoucích střech jsou již patrné a dávají také znát, jak bude celý prostor nádraží následně vypadat. Hotovo bude podle Správy železnic a Ministerstva dopravy v roce 2027, náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun, část pokryjí finance z Evropské unie.


Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Prakticky ze staveniště pak i nadále odjíždí část vlaků ve směru z Prahy. Konkrétně odtud nadále i během přestavby odjíždí osobní vlaky směrem do Roztok u Prahy, Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem. "Na Masarykově nádraží je kvůli probíhající rekonstrukci omezen provoz vlaků. Část spojů od Lysé nad Labem je v současnosti odkloněna na pražské hlavní nádraží," uzavřel Gavenda. 

"Modernizace počítá s tím, že se Masaryčka stane výchozím bodem také pro vlaky na letiště. Zvýšíme proto nejen počet kolejí u nástupišť ze sedmi na devět, ale i těch, které budou sloužit k odstavování souprav. Rekonstrukce kolejiště pod Vítkovem pak umožní zvýšit traťovou rychlost," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, všechna nástupiště budou mít bezbariérový přístup a umožní pohodlný nástup do vlakových souprav. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 2,998 miliardy korun, Evropská unie pokryje až 2,5 miliardy korun.

Čtěte také...
Modernizace Masaryčky za 3,5 miliardy začala (vydáno 12. ledna 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Aktuálně z přestavby Masarykova nádraží (1. února 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!