Vozy 22Tr v Ústí vyjedou. Kdy? To nikdo neví
ÚSTÍ NAD LABEM - Řada dopravních fanoušků i cestujících postrádá v krajské metropoli tři nízkopodlažní trolejbusy typu 22Tr. Ačkoli jsou všechny v různém stádiu oprav, v dalším provozu se s nimi i nadále počítá.
Nízkopodlažních trolejbusů má ústecký dopravní podnik dostatek, a tak se cestující nemusí obávat změny v nasazení...
Trolejbus ev.č. 601 při loňském Dni otevřených dveří (11. června 2016, David Koritenský).
Nejsledovanějším trolejbusem v Ústí nad Labem je žlutobílý trolejbus typu 22Tr evidenčního čísla 601. Jde totiž o prototyp trolejbusu, který Dopravní podnik města Ústí nad Labem do svého provozu zařadil v roce 2003. Ačkoli byl z běžného provozu pro plánovanou modernizaci odstaven již před sedmi lety, ta finišuje po neustálých průtazích a komplikacích teprve v těchto dnech. Řeší se instalace kabeláže a svorkovnic.
"Je pravdou, že oprava trvá déle, než bylo v původním plánu," přiznala Jana Dvořáková z ústeckého dopravního podniku. Základem údržby je udržovat kompletní vozidlový park, prioritně řešit plánovanou údržbu, havárie a reklamace, a tím vypravit dostatečný počet trolejbusů na každodenní výjezd. "Práce na rekonstrukcích jsou důležité, ale vždy na pozadí," vysvětlila Dvořáková. Kdy se prototypový trolejbus, který je nově opatřen také červenobílým nátěrem, objeví v ulicích, je i přesto stále ještě těžké odhadnout.
Trolejbus v závěru svého provozního období (2. července 2010, František Živnůstka).
Dopravní podnik města Ústí nad Labem ale disponuje ještě dvěma vozy stejného typu, i když již sériově vyráběnými. O ty jsou odstaveny z provozu. "Na trolejbuse ev.č. 602 probíhá rekonstrukce. Aktuálně je vůz v lakovně a předán bude v průběhu září až října," podotkla Dvořáková. Trolejbus ev.č. 603 je pro nevyhovující technický stav odstaven z pravidelného provozu. Ještě v letošním roce je ale plánováno zahájení rekonstrukce.
I přes tuto skutečnost se ale cestující nemusí obávat, že místo nízkopodlažních trolejbusu přijede ten starší vysokopodlažní. Dopravní podnik v minulých letech totiž pořídil 10 kloubových a 16 patnáctimetrových nízkopodlažních trolejbusů, a díky nim tak garance nízkopodlažních spojů není nijak ohrožena.
Vůz ev.č. 601 nejčastěji jezdil na lince číslo 60 (24. června 2010, František Živnůstka).