Rekonstrukce Nebozízku odstavila lanovku
PRAHA - Rekonstrukce lanové dráhy na Petřín, oblíbené turistické atrakce v hlavním městě, je v plném proudu. Výluka, během které bude samotná lanovka výrazně zmodernizována, skončí v polovině března.
Náhradní dopravu zajišťuje až do konce října speciální autobusová linka XLD, která z Petřína jede jen na Malovanku...
Pohled na demolovanou stanici Nebozízek (23. října 2015, Ladislav Grepl).
Rekonstrukce a s ní spojená nutná výluka půl kilometru dlouhé lanové dráhy z Újezdu na Petřín začala 7. září. Nového kabátu se dočká jak mezilehlá stanice Nebozízek, tak i jeden z mostků. "Během půlroční výluky dojde ke kompletní rekonstrukci mostní konstrukce lanové dráhy a stanice Nebozízek. Výluka bude využita také pro provedení pravidelné revize dráhy i vagonů, ve kterých dojde k výměně podlah a úpravě vnějšího laku," informoval tiskový mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Jiří Štábl.
Zároveň technici provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy a řadu dalších úkonů směřujících k zajištění hladkého a bezporuchového provozu.
Opravena bude jak stanice, tak i přilehlý mostek (23. října 2015, Ladislav Grepl).
Náhradní dopravu v omezeném rozsahu až do konce října zajišťuje zvláštní autobusová linka XLD v trase Petřín - Malovanka - Petřin. Interval linky se pohybuje od 20 do 40 minut s tím, že delší interval je způsoben nutným čerpáním přestávky řidiče autobusu. Od listopadu pak bude i tato náhradní doprava mimo provoz.
Stáhněte si...
- Kompletní jízdní řád linky XLD si stáhněte zde.
(zdroj: www.dpp.cz).
Kontrolou projdou poté i lana a zabezpečení dráhy (23. října 2015, Ladislav Grepl).
Výluka lanové dráhy není ničím mimořádným, dvakrát do roka se totiž koná z důvodu pravidelné revize. Vždy jde ale o kratší termín konání. "Tato výluka je ojedinělá svou délkou a rozsahem oprav, kterými lanová dráha projde. Cestující se mohou těšit, že jim na jejím konci představíme zastávku Nebozízek ve zbrusu novém kabátě. Jde o další krok směrem ke zkvalitňování služeb," řekl vedoucí provozovny Lanová dráha Petřín Pavel Kejha.
Lanová dráha na Petřín zahájila svůj provoz v roce 1891, tehdy jezdila ještě s pohonem na vodní převahu. Její provoz skončil v souvislosti s 1. světovou válkou a obnoven byl až v roce 1932. To už lanovka jezdila na elektřinu. Po sesuvech půdy v roce 1965, které způsobily zničení tratě, byla znovu obnovena až v roce 1985, kdy byla zároveň začleněna do systému MHD.
Náhradní autobusovou dopravu zajišťuje linka XLD (23. října 2015, Ladislav Grepl).