Škodovka dodá do Vilniusu 91 trolejbusů 32Tr
PLZEŇ/VILNIUS - Škodovka zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku nových trolejbusů do litevského Vilniusu. Smlouva s místním dopravcem zahrnuje dodávku 91 vozidel typu Škoda 32Tr v hodnotě dosahující 1,3 miliardy korun...
Vozový park litevské metropole tak získá moderní vozy, které přispějí k čistšímu a zdravějšímu prostředí pro život. Dodávka proběhne v letech 2024 a 2025...
Řada trolejbusů stejného typu jezdí například v Opavě (10. září 2019, Vlčoun.cz/Filip Vlček)
"Při výrobě vozidel klademe velký důraz na udržitelnost a inovace a rád, že můžeme našim partnerům nabízet řešení, která jsou výkonná a současně šetrná k životnímu prostředí. Pobaltí je jedním z našich nejdůležitějších regionů, jelikož jsme dodali již několik vozidel," uvedl Petr Novotný, prezident Components & Bus Mobility ve Škoda Group. Trolejbusy s trakčními bateriemi a dynamickým dobíjením z trakčního vedení představují vysoce účinnou technologii s obrovským ekonomickým i ekologickým potenciálem. Další výraznou výhodou je, že tato vozidla nevyžadují výstavbu další infrastruktury pro nabíjení, tak jako je tomu v případě elektrobusů.
Nová vozidla také zvyšují stávající náklady na opravy a nepohodlí cestujících, což zajistí rychlejší, včasnější a pohodlnější jízdy jak pro řidiče, tak pro cestující. "Tento typ trolejbusu je lépe ovladatelný, pohodlnější av případě potřeby dokáže objíždět překážky nejen na křižovatkách, ale iv okolních ulicích, čímž se systém veřejné dopravy stane ještě flexibilnějším a efektivnější," dodal Darius Aleknavičius, generální ředitel dopravní společnosti Vilniaus vieasis transportas.
Trolejbusy bez trolejí ujedou až 20 kilometrů
Stovka nízkopodlažních trolejbusů Škoda 32Tr z dílny Škoda Group bude brázdit ulici hlavního města Litvy. Tato dvanáctimetrová vozidla budou opatřena trakčními bateriemi pro autonomní jízdu na vzdálenost 20 kilometrů. Dobíjení baterie je možné přímo z trakčního vedení během jízdy. Alternativně je možné získat baterii v depu prostřednictvím konektoru CCS2. Bezpečnost provozu i vyššího komfortu řidičů zajistí moderní kamerový systém určený ke sledování provozu před vozidlem, stejně tak systém Mirror Eye nahrazující klasická vnější zpětná zrcátka.
Opavský DP díky vozům 32Tr výrazně omladil vozový park (10. září 2019, Filip Vlček)
Bezpečnost cestujících uvnitř sledování vozidel zvýší kamerový systém pro interiér vozidla. V trolejbusech bude instalována moderní klimatizace, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kabině řidiče. Cestují se mohou také těšit na přehledný informační systém a wifi připojení. Samozřejmostí je rampa pro nástup osob s omezenou schopností pohybu. Za zmínku stojí i zařízení pro neutralizaci virů. Součástí zakázky je také na dodávky náhradních dílů potřebných smlouva pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních pěti let provozu.
Trolejbusy značky Škoda mají v litevské metropoli dlouhou tradici. Od šedesátých let minulého století zde bylo v provozu několik set vozidel, převážně typu Škoda 9Tr a Škoda 14Tr. Tyto trolejbusy byly vždy oblíbené a považované za velmi spolehlivé. Poslední dodávky těchto starších typů se uskutečnily v devadesátých letech.
Kromě trojbusů chce Škoda dodávat i vlaky
Zakázka je dalším úspěchem skupiny v tomto regionu. Ve Vilniusu je od roku 2018 v provozu celkem 41 trolejbusů s trakční výzbrojí Škoda, dalších 125 trolejbusů dodala v minulosti skupiny do lotyšské Rigy. Dlouhodobě se tak řadí mezi největšího výrobce trolejbusů v Evropě. V Litvě jsou v provozu vedle škodováckých trolejbusů i škodovácké dvoupodlažní elektrické jednotky. "Máme velký zájem zapojit se i do dalších výběrových řízení na vlaky. Jsme nadšení, že naše produkty můžeme vytvořit ekologičtější a pohodlnější systém veřejné dopravy pro obyvatele Litvy," dodal Novotný.
Podobné trolejbusy ale jezdí například i v Jihlavě (nedatováno, Škoda Elektric)