Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Stížnosti na MHD řeší také radní v Příbrami

PŘÍBRAM - Většina řidičů městské dopravy v Příbrami se nejspíše nikdy nesetkala s kritikou, protože své povolání vykonává profesionálně. I přesto zdejší radnice řeší podněty a stížnosti občanů.

Stížnosti je možné podávat i přes internetové stránky radnice, úředníci tak měsíčně řeší okolo dvaceti až třiceti příspěvků...


Dopravu v Příbrami zajišťuje Arriva (13. července 2016, Pavlína Svobodová).

MHD pro Příbram na základě smlouvy zajišťuje společnost Arriva Praha. Stížnosti na provoz některé linky, nebo na chování řidiče MHD Příbram, lze podávat na speciální internetové stránce společnosti Arriva nebo také na stránkách Městského úřadu Příbram, a to samostatné oddělení silničního hospodářství. "Ve stížnosti je nutné uvést datum a čas události, linku, registrační značku vozidla, výchozí zastávku a čas, výstupní zastávku, popis události, jméno, příjmení a adresu nebo mail stěžovatele," uvedl příbramský radní Václav Dvořák s tím, že některé údaje jsou i na jízdence.

Městský úřad následně postoupí stížnosti k vyřízení společnosti Arriva Praha a pokud není uspokojivě vyřešena, může se podnět dostat až k radě města. Zatímco začátkem září byla zveřejněna zpráva o možnostech podání stížností, tak od té doby radnice přijala celkem 6 stížností, z toho i některé osobně.


Většina vozů je vybaveny digitálními panely (13. července 2016, Pavlína Svobodová).

"Tři stížnosti jsou na chování řidiče, ostatní na nedodržování jízdních řádů. Takto přijaté stížnosti jsou postupovány vedení společnosti dopravce k řešení a odpovědi přímo na adresu občana, kdy samozřejmě obdržíme kopii odpovědi," uvedla tisková mluvčí Městské úřadu Příbram Pavlína Svobodová. V letošním roce tak úřad v druhé polovině září evidoval celkem 8 oficiálních podnětů.

Další podněty a stížnosti jsou řešeny na webových stránkách v sekci Otázky a odpovědi. Vzhledem k tomu, že zde jsou stížnosti anonymní, odpovědi jsou zveřejňovány na těchto stránkách. Ve většině případů se jedná o vyjádření vedení společnosti Arriva Praha. Pokud se podnět týká neodjetých spojů, je předán dopravci k prověření v elektronické evidenci odjetých spojů. "V případě, že se prokáže, že skutečně spoje odjety nebyly, je toto s dopravcem řešeno v rámci měsíčního vyúčtování provozu MHD Příbram," dodala Svobodová.


Některé vozy jsou ale vybaveny cedulemi (13. července 2016, Pavlína Svobodová).

V sekci Otázky a odpovědi radnice obdrží zhruba 30 až 40 příspěvků měsíčně, z čeho se městské hromadné dopravy týkají asi dvě třetiny. Nejsou to však jen stížnosti, ve většině případů jsou to dotazy. V poslední době jde hlavně o dotazy související s novým odbavovacím systémem a zavedením hlášení zastávek.

Podněty od občanů jsou pro úřad i radu města cennou zpětnou vazbou ohledně toho, jak MHD v Příbrami funguje. Hlášení vynechaných spojů šetří městské pokladně peníze. "Pokud město od svých občanů zpětnou vazbu nemá, obtížně se potom něco zlepšuje," dodal Václav Dvořák s tím, že stěžovatelé by si měli hlídat také to, zda na svoji stížnost dostali adekvátní odpověď. "Pokud ne, měli by o tom informovat městskou radu," uzavřel Dvořák.


Letos radnice eviduje 8 oficiálních podnětů (13. července 2016, Pavlína Svobodová).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!