Arriva nemá řidiče, místo ní jezdil i pražský DP
STŘEDNÍ ČECHY - Nedostatek řidičů trápí české dopravce, což se negativně odráží v pravidelnosti provozu. Patrně nejhůře je na tom pražská Arriva, některé spoje totiž už nemá ani kdo odjezdit.
Dopravce se proto snaží sehnat řidiče i tak, že snižuje nároky na požadavky. Zájemcům stačí mít řidičský průkaz skupiny B...
Autobus pražského DP na lince číslo 383 Arrivy v Tehovci (23. srpna 2015, Jakub Lachout).
Na případ neodjetých spojů upozornili čtenáři jak na Informačním portálu Vlčoun.cz, tak často i v nejrůznějších diskusních forech. Informace nakonec potvrdila také sama Arriva. "V srpnu jsme se dostali do problémů s nedostatkem řidičů a nedokázali jsme pokrýt větší množství mimořádností, které během dne nastaly. Šlo především o poruchy či zdravotní problémy řidičů na trase," uvedl mluvčí Arrivy Ivo Novotný.
V několika dnech se tak jednalo průměrně o sedm neodjetých spojů za den z 2700 spojů, které Arriva v Praze a okolí vypraví. "Proto jsme v některých případech sáhli také po zálohách ostatních dopravců, které jsme si operativně najímali," dodal Novotný. Nejčastěji jde o autobusy společnosti Stenbus, Jaroslav Štěpánek či Martin Uher. Výjimkou ale nebylo ani zapůjčení autobusů Dopravního podniku hlavního města Prahy. V současné době jedno pořadí linky číslo 333 dlouhodobě nahrazuje autobus společnosti Martin Uher.
Ze zastávky Chrášťany, Protherm odjíždí autobus DPP (23. srpna 2015, Jakub Lachout).
Dopravce se vždy snaží situaci řešit s dispečery Ropidu. Tomu ale již dochází trpělivost, a tak za neuskutečněné spoje nebo další závady upratňuje pokuty. "Společně s mimořádnou sankcí již činí úhrn pokut dopravci Arriva zhruba půl milionu korun," vyčíslil celkovou výši uložených pokut tiskový mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Podle něj Arriva posílila svoje personální obsazení v oblasti Praha, a tak se procento výpadků i subdodávek částečně snížilo. Problémy ale i přesto přetrvávají, i když v daleko menší míře, než během druhé poloviny školních prázdnin. "S dopravcem proto budeme i nadále jednat o organizačních opatřeních, která povedou ke stabilizaci situace," dodal Filip Drápal.
Cedulka za čelním sklem informuje, že spoj nahrazuje Arrivu (23. srpna 2015, Jakub Lachout).
Do pražské divize Arrivy bylo přesunuto několik řidičů z různých částí republiky, i přesto se ale dopravce potýká s nedostatkem řidičů. I proto se rozhodl ještě snížit požadavky na nábor nových zaměstnanců.
Chcete řídít autobus? Stačí 'béčko'
"Řidiče hledáme intenzivně, jak to jde. Pokud by chtěl kdokoliv řídit autobus, rádi ho uvítáme. Stačí řidičský průkaz na osobní auto, sami si už řidiče vyškolíme a kurzy jim kompletně zaplatíme. V Praze si u nás může vydělat až 28 tisíc korun hrubého měsíčně," zmínil nabídku tiskový mluvčí Arrivy Ivo Novotný.
Linka číslo 240 a autobus společnosti Jaroslav Štěpánek (23. srpna 2015, Jakub Lachout).