Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Tramvaj do Vratislavic nad Nisou vyjela

LIBEREC - Po více, jak roční přestávce se Vratislavicemi nad Nisou rozezněl zvonek tramvají. Ve středu 15. dubna byl pravidelným ranním výjezdem linky číslo 11 obnoven tramvajový provoz na rekonstruované trati.

Na zbylém úseku tratě do Jablonce nad Nisou stále probíhají stavební práce, a tak tady si na tramvaj ještě počkáme...


S jarem se do Vratislavic vrátily i tramvaje (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

Jak jsme vás již informovali, první zkušební jízda se uskutečnila ve čtvrtek 9. dubna. V pondělí 13. a v úterý 14. dubna byli s tratí seznámeni řidiči, mající volno, službu konající řidiči obdrželi pouze manuál o podobě nové trati. Ostrý provoz byl spuštěn ve středu 15. dubna ranním výjezdem prvního spoje linky č. 11 ve 3.54 hodin z vozovny, a tedy bez jakéhokoliv přestřihávání pásky.

Malá slavnostní akce proběhla v dopoledních hodinách, kdy se podařilo spojit dvě prezentace dohromady. Vedle rekonstruované trati byl také představen vlečný vůz "plecháč" ev.č. 44, který den předtím obdržel povolení k provozu od Drážního úřadu.


Dvoukolejný úsek Ústav sociální péče a Nová Ruda (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

Celou akci uspořádal liberecký dopravní podnik ve středu v 9.00 hodin ve vozovně tramvají v Mrštíkově ulici.

Prezentace se zúčastnili zástupci Libereckého kraje, Statutárního města Liberce, městské části Vratislavice nad Nisou, Statutárního města Jablonce nad Nisou, vedení a managementu DPMLJ, vedení a zástupci firem zhotovitele stavby, zástupce Národního památkového úřadu Liberec, sponzoři a členové Boveraclubu z.s. a také zástupci tisku a televize.


Tomáš Krebs představuje přírůstek historických vozidel (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

Po projevech se pozvaní hosté přesunuli do historické soupravy tramvaje 6MT ev.č. 117 a vlečného vozu Ringhoffer ev.č. 44, se kterou se vydali na prohlídku trati. Doprovod soupravě dělal vůz T3m ev.č. 36. Oba vozy vyjely na trať v 9.40 hodin.

Jelikož byla jízda uskutečněna za běžného provozu, byla na trati pouze jediná fotozastávka a to ve stanici Ústav sociální péče.

Bez fotozastávek

Během této zastávky byly oba vozy dojety pravidelnou soupravou, proto další jízda pokračovala až přímo na konečnou stanici Vratislavice výhybna. Zde byla taktéž provedena pouze krátká prohlídka, aby zdejší provoz tramvají a autobusů nebyl narušován. Jízda zpět proběhla bez zastávek. Po malém rautu ve vozovně byla akce ukončena.


Souprava tramvají 6MT ev.č. 117 a plecháče ev.č. 44 (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

A jak vypadá samotný provoz? Na linku číslo 5 jsou kromě večerů, sobotního odpoledne a nedělního dopoledne, kdy dochází k přejezdům vozů z linky číslo 5 na 11 a naopak vypravovány 'klasiky', tedy ráno dvě soupravy a dvě sóla, odpoledne čtyři sóla. Na linku číslo 11 jsou vypravovány také čtyři pořadí, která jsou obsazována výhradně soupravami T3R.PLF + T3R.P. V sobotu, neděli a ve svátky jsou na trať vypravovány maximálně čtyři sólo vozy T3R.PLF.

Linka X11 má také čtyři kurzy, dva jsou obsluhovány kloubovými autobusy a dva nízkopodlažními vozy. Přestup z nízkopodlažní tramvaje na vysokopodlažní autobus je v jízním řádu linky číslo 11 označen poznámkou.  


Poslední cedulák před zastávkou Ústav sociální péče (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

Průjezd tramvají a autobusů přes smyčku ve Vratislavicích je poměrně komplikovaný, neboť z důvodu chybějícího nájezdu na libereckém vjezdu projíždějí autobusy smyčku v opačném směru než tramvaje. V prostoru přestupních zastávek je navíc stísněný profil. Po dokončení druhého vjezdu se budou autobusy otáčet ve stejném směru jako tramvaje, čímž se eliminuje možnost jejich kolize.

Zvýšenou pozornost musí udržovat řidiči tramvají nejen zde, ale i po celé trase z důvodu komplikovaného průjezdu Vratislavicemi, způsobeného opravou Tanvaldské ulice. Až do 15. května bude uzavřena přilehlá komunikace I/14 od křižovatky u lékárny po křižovatku s Dlouhomosteckou ulicí, od následujícího dne až do 30. června bude probíhat přestavba silnice u smyčky.

Obtížná trasa

Případná NAD by tak v prvním případě neobsloužila nejvytíženější zastávku Vratislavice, kostel, v druhém případě by byl znemožněn průjezd autobusů z Vratislavic přes Proseč do Jablonce a musela by se volit obtížná objízdná trasa.


T3m ev.č. 62 projíždí levostrannou výhybnu ve Vratislavicích (15. dubna 2015, Zdeněk Mazánek).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!