Praha: Centrum údržby Jih je za polovinou modernizace
PRAHA - Už za polovinou je komplexní modernizace vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli, která odstartovala v březnu. Práce, které spočívají ve výměn 21 výhybek, 3 kilometrů kolejí a 5,5 kilometrů trakčního vedení, představuje další v sérii investic, které budou směřovat do největšího areálu pro údržbu vlakových souprav v ČR...
Stavbaři již dokončili kompletní pokládku nového kolejiště včetně výhybek. K obnově byl použitý moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, který zajišťuje dlouhodobou spolehlivost kolejiště. Aktuálně dochází k pokládání kabelových tras, montáži čelisťových závěrů, osazování návěstidel a také k instalaci nových bran a sloupů trakčního vedení. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení již budou připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu.
"Po dokončení hlavních stavebních zemních prací dojde k natažení drátů trakčního vedení a postupnému zapínání zabezpečovacího zařízení. Současná investice navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí," popsal již proběhlé práce tiskový mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Na důležitém ONJ se pečuje o stovky vlaků
Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. "Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů," zdůraznil důležitost areálu Filip Medelský. Do budoucna se stane i domovem nejnovějších souprav ComfortJet, pro jejichž údržbu bude v areálu postavena i nová čtyřkolejná hala.
Aktuální pohled na rekonstrukci v areálu. Foto: České dráhy.