Kladno: Oprava nádraží se posunula do další fáze
KLADNO - Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje pokročila. Správa železnic obnovila provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Využívat budou prozatím jednu kolej, k zahájení dvoukolejného provozu dojde už za necelý měsíc. Stavba je součástí projektu modernizace železniční trati Praha - letiště - Kladno...
Rekonstrukce traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce začala v listopadu 2022, v současné době je dokončená přibližně ze dvou třetin. Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mostní objekty, které jsou stejně jako celá trať připravené na položení druhé koleje. V polovině května se také zprovoznil silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Ve stanici Kladno už jsou v provozu dvě nová nástupiště. Další zlepšení čeká cestující od 20. srpna, kdy dojde k zahájení dvoukolejného provozu.
V rámci stavby pokračují práce na náhradě přejezdu ve Wolkerově ulici silničním podjezdem. V polovině příštího roku se dokončí nový podchod ve stanici Kladno, práce na nové nádražní budově a celém přednádraží včetně parkoviště P+R potrvají do konce roku 2026. Projekt zahrnuje také výstavbu trolejového vedení a napájecí stanice, jejich zprovoznění ale bude záviset na dokončení modernizace navazující úseků z Prahy-Veleslavína. Zhotoviteli prací jsou společnosti Eurovia CZ, Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané náklady stavby dosahují 4,7 miliardy korun.
Rekonstruované nádraží v Kladně. Foto: Správa železnic.











