Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Zálivy zmizely. Jde nám o bezpečí, míní Ústí

ÚSTÍ NAD LABEM - Rekonstrukce zastávek stále vyvolává emoce a pozdvižení. Ačkoli zrušení osmi zálivů posvětil i Dopravní inspektorát, mezi Ústečany panuje obava, že to agresívní řidiče nezastaví.

Reakce zaplnily také facebookovou stránku Vlčoun.cz. Ačkoli se najdou tací, kteří změnu vítají, negativních reakcí je daleko víc...


Stavební práce probíhají na zastávce Větrná (25. června 2015, David Koritenský).

Modernizace zastávkových zálivů byla zahájena loni v září a během loškého roku bylo opraveno šest zastávek, a sice u Prioru, Hraničáře, Autoškoly, Pivovaru, Jungmannově a v Keplerově. V posledním případě u zastávky vznikl také ostrůvek pro chodce, kvůli kterému se tady trolejbusy špatně vytáčely a dopravní podnik musel dodatečně upravit polohu trolejového vedení.

Čtěte také...
- Výluka 28. března 2015 (vydáno 30. března 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Autobusy proto zastavují opodál (25. června 2015, David Koritenský).

Až když letos byla zahájena oprava dalších zastávek, v několika případech došlo ke zrušení zastávkového zálivu. Zatímco dnes trolejbus plynule zajede do zastávkového prostoru a auta jej mohou plynule objet, nově budou muset auta počkat.

Ve většině případech město Ústí nad Labem argumentuje, že zakázku převzalo od předešlého vedení a nešlo s ní již nic dělat. Padly ale také další argumenty, které vysvětlují důvod zrušení některých zastávkových zálivů. "Mnohdy dlouhé soupravy nezajedou k chodníku a poté mají například vozíčkáři problematický výstup nebo nástup," uvedla tisková mluvčí města Ústí nad Labem Romana Macová.

Zálivy zmizí u osmi zastávek

Zastávkové zálivy jsou nebo budou zrušeny na osmi zastávkách. "Pouze u pěti zastávek není možné objet stojící trolejbus, u dalších 3 je možné stojící trolejbus objet tak, jako stávající zastávky umístěné na jízdních pruzích," dodala Macová.


Pohled na zastávku Stříbrnická koncem května (29. května 2015, Margita Koritenská).

Zastávky zmizí nebo už zmizely ze zastávek Gagarinova, Větrná, Stříbrnická, Beethovenova a Svatopluka Čecha. V případě prvních dvou šlo o zálivy nevyhovující pro trolejbusy. "Trolejbus nezajede k nástupní hraně z důvodu nedostatečné délky zálivů. Přechod pro chodce je umístěn v zastávkových zálivech, což je nevyhovující z hlediska rozhledových poměrů," popsala důvody Macová. Kromě zrušení zálivu tady navíc vznikne dlouhý středový ostrůvek zabraňující předjíždění trolejbusů. Stejná situace je i na zastávce Svatopluka Čecha, kde bude předjetí možné.

V případě Stříbrnické bylo prioritou vyřešit nevyhovující přechod, kde v minulosti došlo ke sražení chodce. Při zachování zálivu a jeho délkové úpravě by nebylo možné upravit přechod pro chodce. "Při přemístění přechodu a zachování stávající polohy zastávek by dle našeho názoru nebyl pěšími využíván," řekla Macová a dodala, že zastávka je posunuta směrem z kopce. I tady nebude možné autobus objet. Poslední zastávkou, která přijde o záliv, je Beethovenova ve směru do centra. Zastávka je navržena na jízdním pruhu, který slouží k parkování vozidel. Zajíždění a vyjíždění do rušeného zálivu je obtížné vzhledem k parkujícím vozidlům. Stávající záliv bude proto uvolněn pro parkování aut.


Nová zastávka Stříbrnická ve směru do centra (29. května 2015, Margita Koritenská).

Názory obyvatel Ústí se různí. Například čtenář Marek Lojín je toho názoru, že úpravy jsou naprosto v pořádku. "Tam, kde se zálivy ruší, je slabá IAD, špatný rozhled pro chodce a argument o zachraných složkách je zcestný," reagoval na facebookové stránce Vlčoun.cz na názor možného brždění sanitek.

Převažují ale názory o nesmyslnosti tohoto záměru. Pavel Štelcig poznamenal, že řidiči aut jsou v dnešní době netrpěliví. "Taková zastávka zvyšuje riziko nehody při objíždění autobusu a případném střetu s chodcem, který nebude před autobusem včas vidět," myslí si. Čtenář Lukáš Laube zase uvedl, že v případě poruchy vozidla MHD se doprava v místě zkomplikuje, protože jej nebude možné objet. "V Ústí nad Labem ta doprava jde do kytek," dodal.

Kraus: O rušení zálivů jsme neuvažovali!

Rušení zálivů se nelíbí ani bývalému řediteli dopravního podniku Tomáši Krausovi. "Za tehdejší vedení ústeckého DP, které se podílelo na přípravě projektu IPRM mobilita, z něhož je rekonstrukce zastávek spolufinancována, mohu říci jediné: o žádném rušení zastávkových zálivů jsme až do března 2012 neuvažovali," uvedl.


Modernizace zálivu V Rokli (29. května 2015, Margita Koritenská).

Tisková mluvčí města Romana Macová ale zdůraznila, že vybrané zastávky byly nevyhovující buď z hlediska zákonných parametrů nebo neumožňovaly trolejbusům dojet až k hraně chodníku. "Z těchto důvodů byly využity všechny možnosti ze stávajících technických předpisů ohledně umisťování zastávek MHD na komunikační síti. Při volbě těchto možností byl vždy zohledněn typ komunikace, dopravní zatížení či počet cestujících využívající zastávku," dodala.

Rekonstrukce celkem 51 zastávek vyjde na 34,7 milionu korun, z toho celkem 27,7 milionu korun ale zaplatí Evropská unie. Modernizace všech zastávek skončí ještě letos. Navržená řešení byla odsouhlasena zástupcem dopravního inspektorátu.


Na Gagarinově už se dnes pracuje na druhé zastávce (29. května 2015, Margita Koritenská).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!